رئیس اداره عملیات پلیس راهور استان گلستان گفت: خودروهایی که بیش از یک میلیون تومان خلافی دارند در صورتی که به مالک خودرو پیامک خلافی ارسال شود و به آن توجه نکند آن خودرو توقیف خواهد شد.

به گزارش مرور نیوز، محمد طبیبی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: خودروهایی که بیش از یک میلیون تومان خلافی دارند درصورتی که به مالک خودرو پیامک خلافی ارسال شود و به آن توجه نکند آن خودرو توقیف می‌شود.

وی تصریح کرد: رانندگان و مالکان خودرو می‌توانند از طریق پلیس + 10 و ارسال پپیامک به شماره هشت رقمی بارکد پشت خودرو به شماره «1101202020» تماس حاصل کنند.

نداشتن بیمه شخص ثالث از جمله مواردی است که منجر به توقیف خودرو می‌شوند

رئیس اداره عملیات پلیس راهور استان گلستان ابراز کرد: درصورت لیزینگ بودن خودرو، عدم پرداخت اقساط و داشتن شکایات از شرکت‌های مربوطه بر حسب دستور مقام قضایی خودرو توقیف خواهد شد.

طبیبی بیان داشت: چنانچه وسیله نقلیه‌ای دارای عیب و نقص فنی موثر باشد و تردد آن باعث ایجاد وقوع تصادف شود این خودروی در حین حرکت، توقیف خواهد شد.

وی با بیان اینکه نداشتن بیمه شخص ثالث از جمله مواردی است که منجر به توقیف خودرو میشود، اذعان کرد: قرار گرفتن خودروها در زیر تابلو حمل بار جرثقیل، تصادفات جرحی و فوتی و ... باعث توقیف خودرو خواهد شد.

در زمان خرید و فروش وسیله نقلیه نسبت به تعویض پلاک اقدام کنید

رئیس اداره عملیات پلیس راهور استان گلستان افزود: در مواردی که قرائن و شواهد حاکی از حالت مستی و موادمخدر و روان گردان در راننده خودرو وجود داشته باشد علاوه بر 400 هزار تومان جریمه نقدی، گواهینامه آن شخص به مدت 6 ماه ضبط می‌شود و خودرو به پارکینگ انتقال داده می‌شود و بعد از حکم مقام قضایی نسبت به رفع توقیف اقدام خواهد شد.

طبیبی با بیان اینکه اختصاص پلاک در توقیف خودرو بسیار حائز اهمیت است، یادآور شد: رانندگان برای جلوگیری از توقیف خودرو در هنگام سفر کردن باید نکات لازم را رعایت کنند و آنچه که در توقیف خودرو حائز اهمیت است موضوع اختصاص پلاک است.

وی گفت: خریدار و فروشنده خودرو حتما باید در زمان خرید و فروش وسیله نقلیه نسبت به تعویض پلاک اقدام کنند در غیر اینصورت مسؤولیت تمام عواقب ناشی از استفاده غیراصولی از وسیله نقلیه بر عهده مالک قبلی خود خواهد بود.

رئیس اداره عملیات پلیس راهور استان گلستان ادامه داد: درصورتی که خریدار تعویض پلاک خودروی خود را انجام ندهد و مالک قبلی شکایت کند در زمان استعلام پلیس به علت شکایت از سیستم و بر اساس دستور مقام قضایی خودرو توقیف خواهد شد.