مدیرکل ثبت احوال گلستان گفت: روزانه 52 ازدواج در گلستان ثبت می شود.

به گزارش مرور نیوز، حسن وفایی ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان گلستان که در گرگان برگزار شد، گفت: نرخ ازدواج در گلستان طی سال‌های 83 تا 89 همواره افزایش داشته که به تناسب آن هم نرخ طلاق افزایش پیداکرده اما در سال 90 با کاهش ازدواج آمار طلاق هم کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه بیش‌ترین طلاق‌های رخ داده در گلستان در پنج سال ابتدایی تشکیل زندگی بوده، افزود: آمار ثبت طلاق در سال جاری نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است.

وفایی اظهار کرد: درسال 83 به ازای هر 18 ازدواج یک طلاق در گلستان ثبت می شد اما در سال 94 به ازای هر پنج ازدواج یک طلاق به ثبت رسیده است.

یادگیری مهارت های زندگی توسط زوجین در کاهش آمار طلاق موثر است

مدیرکل ثبت احوال گلستان یکی از راه‌های کاهش آمار طلاق را الزامی کردن یادگیری آموزش مهارت‌های زندگی برای زوجین عنوان کرد و گفت: در حال حاضر بیش‌ترین آمار ثبت طلاق مربوط به شهرهای کردکوی، مینودشت، آزادشهر و گرگان بوده که لازم است برای کاهش آمار طلاق در این شهرها و دیگر مناطق استان فکر اساسی کرد.

وفایی گفت: طی 10 ماه گذشته از سال جاری 52 ازدواج در هر شبانه‌روز در گلستان به ثبت رسیده است ودر واقع از هر هزار نفر در گلستان 10 نفر ازدواج می‌کنند.

وی با اشاره به آمار سن و سال مردان و زنان گلستانی در حین طلاق اظهار کرد: میانگین سن مردان گلستانی در زمان طلاق 34 و نیم سال و در زنان 29 و نیم سال است.

مدیرکل ثبت احوال گلستان گفت: آمار بیش‌ترین ازدواج مربوط به مقاطع تحصیلی دبیرستان، پیش‌دانشگاهی، راهنمایی و سپس لیسانس است و از آنجایی که دانش‌آموختگان مقطع لیسانس و دکتری کمترین متقاضی طلاق در گلستان هستند این امر نقش موثر تحصیلات در ازدواج موفق را نشان می‌دهد.

وفایی تصریح کرد: دارندگان مدرک دیپلم و راهنمایی بیش‌ترین متقاضیان طلاق در گلستان را تشکیل می‌دهند.

وی اظهار کرد: میانگین سنی ازدواج گلستانی‌ها در سال جاری برای مردان 27 و برای زنان 23 و نیم سال ثبت شده است.

وفایی با بیان اینکه سه شهرستان گلستان دفتر طلاق ندارند، گفت: مردم شهرستان‎های مراوه‎تپه، رامیان و گالیکش به دلیل نداشتن دفتر طلاق به شهرستان های اطراف مراجعه می کنند و این باعث می شود در آمار دقیق طلاق در شهرستان های دیگر گلستان اختلافاتی به وجود بیاید.