مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین گفت: تاکسی‌های فرسوده شهری قزوین از سال 96 اجازه تردد و فعالیت در شهر را نخواهند داشت.

به گزارش مرور نیوز، عبدالعلی دربندی‌زاده بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی قزوین اظهار داشت: در حال حاضر نزدیک به 1 هزار و 430 تاکسی فرسوده در استان در حال فعالیت هستند.

وی افزود: بارها تذکرات لازم در این خصوص به دارندگان تاکسی‌های فرسوده داده شده است و این افراد موظفند تا پایان امسال برای تعویض خودروی فرسوده خود اقدام کنند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین عنوان کرد: در حال حاضر امکان ثبت نام از طریق سایت برای این افراد وجود دارد.

دربندی‌زاده گفت: به احتمال زیاد سایت ثبت نام تا پایان سال جاری باز خواهد بود و از ابتدای سال 96 امکان ثبت نام برای این افراد فراهم نیست که در این صورت اجازه تردد در شهر را ندارند.

وی تصریح کرد: تاکسی‌های فرسوده قزوین در سال 96 نمی‌توانند معاینه فنی دریافت کنند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: تاکنون تنها 870 نفر از مالکان تاکسی‌های فرسوده قزوین برای دریافت خودرو جدید ثبت نام‌ کرده‌اند و مابقی هنوز اعلام تمایل نکرده‌اند.

دربندی‌زاده گفت: در حال حاضر خودرو سمند و آریو به مالکان تاکسی‌های فرسوده داده می‌شود که از ابتدای شهریور ماه تا کنون 350 تاکسی‌دار قزوینی موفق به دریافت این خودرها شده‌اند.

وی گفت: افرادی که تاکسی فرسوده خود را تحویل دهند مبلغ 5 میلیون و 500 بابت اسکات و تحویل خودرو دریافت میکنند و مبلغ 20 میلیون تومان با سود 16 درصد در اقساط 48 ماهه نیز به این افراد پرداخت می‌شود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین گفت: در حال حاضر تمامی تاکسی‌های قبل از سال 85 از قبیل پیکان، پژو، آردی و پراید فرسوده محسوب می‌شوند.