مدیرکل هواشناسی استان فارس با اشاره به تداوم بارندگی‎ها تا پایان هفته گفت: پیش‎بینی می‎شود که در روزهای آخر هفته نواحی جنوبی استان فارس با سیل مواجه شوند.

به گزارش مرور نیوز، عبدالکریم جامع بعدازظهر امروز در جلسه ستاد بحران استان فارس از تداوم بارندگی‎ها تا پایان هفته خبر داد و اظهار داشت: سامانه بارشی تا روز جمعه در استان فارس وجود دارد که برای شهرهای جنوبی سیل پیش‎بینی می‎شود.

وی بیان کرد: بارش شدید در شهرهای داراب، خنج، جهرم، زرین‏‎دشت، لار، لامرد، مهر و نورآباد منجر به سیل و طغیان رودخانه‎ها می‎شود بنابراین به مردم هشدار داده می‎شود که از تردد غیرضروری خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی استان فارس گفت: برای روز پنج شنبه و جمعه در نواحی شمالی بارش برف و برای دیگر نواحی بارندگی همراه با رعد و برق پیش‎بینی می‎شود و در روز شنبه سامانه بارشی از استان خارج شده و پدیده خاصی دیده نمی‎شود.

جامع با بیان اینکه میانگین بارش استان تاکنون 92.5 بوده است، افزود:میزان بارش در سال زارعی 162.7 میلی‎متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد کاهش داشته و با وجود بارش قابل توجه در استان هنوز به میزان سال گذشته نرسیده است.

مدیرکل هواشناسی استان فارس میزان بارش بلندمدت استان را 186.4 میلی‎متر عنوان و بیان کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 13 درصد کاهش داشته اشت.

سد درودزن هنوز زیر خط قرمز است

خلیل رضائیان، معاون عمرانی استاندار فارس در این جلسه با بیان اینکه باید برای بدبینانه‎ترین شرایط خود را آماده کرد، گفت: در عمده پهنه استان آنچه که در بحران اول رخ داد بیش از میزان پیش‎بینی هواشناسی بوده است.

وی با بیان اینکه 10 شهرستان استان فارس بیش از 100 میلی‎متر بارندگی داشتند، افزود: در بحران اول هیچ خسارت جانی به جز یک کودک در جهرم رخ نداد و محورهای ارتباطی نیز تنها محور جهرم به شیراز بود که به سبب شستگی پل توسط سیلاب مسدود شد.

رضائیان با بیان اینکه تمام ماموریت‎های اداری خارج از استان تا صبح شنبه لغو شده است، بیان کرد: ستاد بحران استان فارس کارنامه قابل قبولی داشته است و باید خود را برای بحران دوم آماده کنند.

معاون استاندار فارس تصریح کرد: شهرستان‎های جنوبی و شرقی بیش از دیگر شهرها در معرض سیل قرار دارند و با وجود بارش‎های قابل توجه هنوز منابع سد درودزن زیر خط قرمز است و نباید تصور شود که محدودیت‎ها آب برطرف شده است.