مدیر ستاد مقابله با سیل شهرداری جهرم با قدردانی از همکاری‌های خوب مردم، خواستار استمرار همکاری‌ها برای کاهش مشکلات ناشی از شدت بارش‌ها از سوی گروه‌های مردمی شد.

به گزارش مرور نیوز، مدیر ستاد مقابله با سیل شهرداری جهرم با قدردانی از همکاری‌های خوب مردم، خواستار استمرار همکاری‌ها برای کاهش مشکلات ناشی از شدت بارش‌ها از سوی گروه‌های مردمی شد.

محمد مبشر اظهار کرد: با توجه به بارش شدید و بی‌سابقه باران از مردم درخواست می‌کنیم که از ترددهای غیرضروری به ویژه در بافت‌های قدیمی و مکان‌هایی که احتمال ریزش دارند، خودداری کنند.

وی با بیان اینکه در کوچه‌های قدیمی امکان عبور و مرور ماشین‌های سنگین شهرداری وجود ندارد، گفت: خوشبختانه دادستان شهرستان با حضور در ستاد بحران شهرداری این اجازه را صادر کردند تا در هرجا که‌ امکان خطری وجود دارد، با هماهنگی دادستان و پس از اخطار شفاهی و حکم دادستانی، رفع خطر کرده و با کم‌کردن ارتفاع دیوارها اقدامات ضروری انجام شود.

مبشر همچنین با تشکر ویژه از نیروهای بسیجی و سپاهی، اظهار کرد: در حال حاضر وظیفه‌ ما بازکردن مسیرها و معابر شهری برای هدایت آب به خارج از شهر است و در این راستا200نیرو در سطح شهر اعم از نیروهای شهرداری، شرکت‌های خدماتی و نیروهای بسیجی و سپاهی مشغول فعالیت هستند.

مدیر ستاد مقابله با سیل شهرداری جهرم گفت: قبل از بارندگی 1500کیسه و طی چند روز اخیر 3500 کیسه شن را مضاف بر 3000 کامیون مخلوط توزیع کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه طی روزهای گذشته 600 تماس تلفنی از سوی شهروندان با ستاد بحران شهرداری برقرار شده است،‌ گفت: در تمام موارد با اعزام اکیپ‌هایی کمک‌رسانی لازم انجام شده است. برای مناطق حساس کانال فرعی هدایت آب احداث شده است.

او با اشاره به کاهش تعداد تماس‌ها طی شب گذشته، گفت: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده از برخی نقاط شهر جهرم تعداد تماس‌ها بسیار اندک بوده است.

مبشر با اشاره به اینکه کارکنان شهرداری در سه شیفت به شکل شبانه‌روزی به ارائه خدمت مشغول هستند، گفت: هنوز آمار دقیقی از میزان تخریب منازل و اماکن در اختیار نداریم و بعد از اتمام بارندگی و عادی شدن شرایط، گزارش‌ها به شکل دقیق اعلام می‌شود.