تهران - استاندار سمنان با بیان اینکه این استان نیازمند جذب سرمایه گذار است، گفت: وجود 18 شهرک صنعتی در کنار سه منطقه ویژه اقتصادی مزیت های سرمایه گذاری در استان هستند.

به گزارش مرور نیوز، محمد رضا خباز صبح شنبه در همایش فرصتهای سرمایه گذاری صنعت و معدن استان سمنان با تاکید بر منطقه ویژه اقتصادی گرمسار، در تهران با اشاره به مزیت های اقتصادی و سرمایه گذاری در استان، ابراز داشت: امروز زمینه های فراوانی برای ایجاد سرمایه گذاری وجود دارد برای مثال یکی از فرصت های خوب موجود در استان، وضعیت لوجستیکی آن است.

وی خاطرنشان کرد: امروز سمنان بر سرچهار راه شمالشرق ایران به گونه ای قرار گرفته که با هشت استان مراوده دارد و این نزدیکی به پایتخت و موقعیت دروازه وار برای شرق کشور از این استان، به مثابه یکی از ظرفیت های سرمایه گذاری در بین استان های شمالی کشور ساخته است.

استاندار سمنان با بیان اینکه یکی دیگر از ظرفیت های خوب این استان در کنار نزدیکی به پایتخت و وضعیت لوجستیکی، نیروی کار مستعد و ظرفیت های بومی است، افزود: قرار گیری سمنان بر سر تلاقی دو کریدور شمال-جنوب، مسیر بندرامیر آباد به بندر عباس وشرق-غرب با ظرفیت عبور سالانه 25میلیون زائر، استان را به یکی از نقاط مستعد سرمایه گذاری بدل ساخته است.