معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‎ای گلستان با بیان اینکه در حال حاضر تمامی جاده های استان باز است، گفت: تردد در محورهای کوهستانی استان، محور جنگل گلستان و محور کلاله به مراوه تپه تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

به گزارش مرور نیوز عادل مصدقی با اشاره به اینکه هم اکنون شاهد بارش برف در تمامی مناطق استان هستیم، اظهار کرد: شدت بارش برف در حوزه شهرستانهای مراوه تپه، مینودشت، گالیکش و کلاله بیشتر از سایر نقاط استان است.
وی با بیان اینکه در ارتفاعات دازنو، چهارباغ، افراتخته، دوزین و خوش ییلاق برف خفیف در حال بارش است، عنوان کرد: تمامی جاده های اصلی و فرعی استان باز و تردد در آنها برقرار است.

مصدقی با اعلام اینکه در محور جنگل گلستان بارش 20 سانتی متری برف را داشتیم، تصریح کرد: در این مسیر علاوه بر بارش برف، بوران و کولاک در محدوده تونل جنگل گلستان را داریم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تردد در محورهای کوهستانی استان، محور جنگل گلستان و محور کلاله به مینودشت با زنجیر چرخ امکان پذیر است، افزود: در مناطق کوهستانی استان و جنگل گلستان علاوه بر بارش برف و وزش باد، پدیده مه نیز وجود دارد که موجب کاهش دید رانندگان شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‎ای گلستان با بیان اینکه براساس اعلام راهداری استان خراسان شمالی، گردنه امین الله در این استان مسدود شده است، گفت: کسانی که قصد عبور از استان گلستان به سمت مشهد مقدس را دارند، حتما قبل از حرکت در این مسیر اطلاعات راههای را کسب کنند.

مصدقی اظهار کرد: 110 دستگاه انواع ماشین آلات برف روبی سبک، نیمه سنگین و سنگین در قالب 30 اکیپ راهداری عملیات برف روبی و شن و نمک پاشی محورهای مواصلاتی استان را انجام می‌دهند.

وی از مردم خواست از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند و در صورت نیاز به سفر حتما تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند و در طول راه ها نیز به توصیه های مامورین راهداری که در حال برف روبی و شن پاشی مسیرها هستند، توجه کنند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‎ای گلستان گفت: رانندگانی که قصد عبور از جاده های استان گلستان را دارند، جهت کسب اطلاع از آخرین وضعیت جاده‌ها می توانند با شماره ثابت 32480019 - 017 و یا با تلفن گویای 141 تماس بگیرند.

پروازهای شماره 1294 و 1295 صبح امروز در مسیر تهران-گرگان- تهران به دلیل پیش بینی شرایط آب و هوایی و احتمال زمین گیر شدن هواپیما لغو شد.