فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه بنا بر برآورد میدانی بیشترین خسارت‌های سیل در این شهرستان مربوط به راه‌ها و منازل قدیمی و فرسوده بوده است، گفت: جاده‌های بین روستایی در بعضی موارد دچار آسیب جدی شده است.

به گزارش مرور نیوز، جلیل حسنی با ابراز خرسندی از نزول باران رحمت الهی در این شهرستان اظهار کرد: در پی بارندگی‌های طولانی‌مدت و مداوم در شهرستان لارستان و مناطق جنوبی کشور از صبح امروز شاهد هوایی صاف و جوی آرام در این شهرستان هستیم.

وی درباره میزان خسارت‌های ناشی از سیلاب در مناطق شهری، روستایی و عشایرنشین در منطقه لارستان افزود: ارگان‌های مختلف به‌ تدریج در حال ارسال آمار و ارقام هستند و تا چند روز آینده پس از جمع‌بندی برآورد خسارت‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه بنا بر برآورد میدانی بیشترین خسارات در این شهرستان مربوط به راه‌ها و منازل قدیمی و فرسوده بوده است، تصریح کرد: جاده‌های بین روستایی در بعضی موارد دچار آسیب جدی شده و البته ارتباط آن‌ها با نقاط شهری قطع نشده است.

حسنی با اشاره به اینکه بافت قدیمی و فرسوده بخش‌های شش‌گانه لارستان از جمله بیرم، اوز، جویم، بنارویه، صحرای باغ و مرکزی در بعضی موارد آسیب جدی دیده یا تخریب شده‌ است، ادامه داد: بیشترین آسیب به بافت‌های فرسوده در محله‌های قدیم شهر لار وارد شده است.

معاون استاندار فارس درباره آسیب به زیرساخت‌های کشاورزی نیز گفت: زمین‌های کشاورزی در برخی موارد دچار آسیب جدی شده‌ که بیشترین خسارت‌ها ناشی از آن در باغ‌های بخش جویم بوده است.

وی اضافه کرد: با تلاش امدادگران در اسرع وقت عشایر گرفتار شده در سیلاب رهایی یافتند.

فرماندار ویژه لارستان در پایان از تمام اعضای کمیته بحران این شهرستان به خاطر خدمت‌رسانی به‌ موقع به آسیب دیدگان سیل چند روز اخیر تقدیر کرد.