معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق گلستان درخصوص مدیریت مصرف برق گفت: اجرای طرح تشویقی برای مشترکان صنعتی، کشاورزی و پیگیری اجرای راهکارهای مدیریت مصرف برق در بخش‎های اداری از جمله اقدامات شرکت توزیع برق گلستان است.

به گزارش مرور نیوز، سیداحمد موسوی صبح امروز در خصوص فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف برق در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: اجرای طرح تشویقی برای مشترکان صنعتی، کشاورزی و پیگیری اجرای راهکارهای مدیریت مصرف برق در بخش‎های اداری از جمله اقدامات شرکت توزیع برق گلستان در راستای نهادینه کردن فرهنگ‌سازی مدیریت برق در استان گلستان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه مدیریت در مصرف برق، کاهش هزینه‌ها را در پی دارد، تصریح کرد: اگر مصرف برق را مدیریت کنیم باعث افزایش توان مالی خانوارها می‌شود و خانواده‌ها پول برق کمتری را پرداخت می‌کنند در نتیجه توان مالی آنها افزایش پیدا می‌کند.

راهی جز مدیریت مصرف برق نداریم

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق گلستان با بیان اینکه راهی جز مدیریت مصرف برق نداریم، ابراز کرد: اقدامات مطلوبی که ما در راستای فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف برق در گلستان انجام دادیم می‌توان به برگزاری سمینارهاو همایش‌های مختلف، اطلاع‌رسانی از روش‌های متعدد از جمله نشریات، جراید، صدا و سیما، برگزاری نمایشگاه‌ها و چاپ بروشور اشاره کرد.

موسوی بیان داشت: اجرای طرح‌های تشویقی برای مشترکان صنعتی، اجرای طرح‌های تشویقی برای مشترکان کشاورزی و پیگیری اجرای راهکارهای مدیریت مصرف برق در بخش‌های اداری از جمله دیگر اقدامات شرکت توزیع برق گلستان در راستای نهادینه کردن فرهنگ‌سازی مدیریت برق در استان گلستان محسوب می‌شود.

وی در خصوص راهکارهای مدیریت مصرف برق اذعان کرد: به مشترکان صنعتی توصیه می‌کنیم که حتما در طرح‌های تشویقی تعطیلات و تعمیرات سالیانه، ذخیره‌های عملیاتی و مولدهای اضطراری شرکت کنند تا در صورت کاهش مصرف برق در فصول گرم سال از پاداش‌های بسیار خوبی که ما برای آنها در نظر گرفتیم برخوردار می‌شوند و می‌توانند هزینه برق کمتری را بدهند.

مشترکان صنعتی و کشاورزی تشویقی می‎گیرند

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق گلستان گفت: شرکت توزیع برق گلستان طرح آموزش حضوری دانش آموزان با پوشش بیش از 11 هزار دانش آموز و بیش از 2 هزار و 500 نفر ساعت آموزش در سطح مدارس گلستان انجام داده است.

موسوی با بیان اینکه اقدامات بسیار زیادی در راستای فرهنگ‌سازی مدیریت برق انجام شده است، تصریح کرد: از جمله اقداماتی که در راستای فرهنگ‎سازی مدیریت مصرف برق صورت گرفته است می‎توان به آموزش و فرهنگ‌سازی در گروه های مختلف، اجرای طرح آموزش حضوری دانش آموزان با پوشش بیش از 11 هزار دانش آموز و بیش از 2 هزار و 500 نفر ساعت آموزش در سطح مدارس اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه برای مشترکان کشاورزی طرح بسیار خوبی ارائه کردیم، یادآور شد: اگر مشترکان کشاورزی ما در ساعات پیک با شرکت توزیع برق عقد تفاهم‌نامه داشته باشند و چهار ساعت در شبانه‌روز از برق استفاده نکنند هیچ هزینه برقی پرداخت نمی‌کنند و برق در آن مدت زمان تفاهم‌نامه که ما به آنها اعلام کردیم می‌توانند به صورت رایگان استفاده کنند.

مشترکان از استفاده همزمان وسایل برقی در زمان اوج مصرف خودداری کنند

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق گلستان گفت: مصرف یک لامپ 100 ولت رشته‌ای پنج برابر یک لامپ کم‌مصرف 20 ولت است طول عمر متوسط لامپ‌های کم‌مصرف هشت برابر لامپ‌های رشته‌ای است و یک لامپ 100 ولت فقط پنج درصد از برق مصرفی را تبدیل به روشنایی می‌کند.

وی با بیان اینکه مشترکان از استفاده همزمان وسایل برقی در زمان اوج مصرف خودداری کنند، افزود: ساعت اوج مصرف برق نیم ساعت قبل از اذان مغرب تا چهار ساعت پس از آن می‌باشد و از استفاده همزمان وسایل برقی در زمان اوج مصرف خودداری کنند یخچال و فریزر را در مجاورت دستگاه‌های گرمازا قرار ندهند.

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق گلستان گفت: لامپ‌های شمعی و گازی با وجود مصرف زیاد، نور کمی تولید می‌کنند و استفاده از آنها موجب افزایش مصرف برق می‌شود.