رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان قدس گفت: رونق تولید در هر زمینه‌ای نیازمند آرامش در حوزه صنعت و اشتغال است.

به گزارش مرور نیوز حسن عقبایی، با اشاره به ظرفیت واحدهای صنعتی خودرویی در شهرقدس اظهار داشت: شهرستان قدس با توجه به نزدیکی به استان تهران و همچنین قرارگیری در موقعیت جغرافیایی مطلوب به جهت حضور خودرو سازان بزرگ کشور یکی از پر تعدادترین واحدهای صنعتی مرتبط با صنایع خودرویی را در خود جای داده است.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که برخی واحدهای تولیدی این شهرستان با آن روبه‌رو هستند، موضوع پرداخت با دیرکرد معوقاتشان است که گاها زمان‌بر بوده و مشکلاتی را در مسیر تولید برای این واحدها ایجاد می‌کند و لازمه آن این است که مجموعه‌های مرتبط با این صنایع تعهدات خود را در زمان مقرر انجام دهند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرقدس ادامه داد: مبحث بسیار مهّمی که لازم است به آن اشاره کنیم، ایجاد اشتغال است که به‌سبب حضور همین صنایع در شهرستان ایجاد شده است و اگر معوقات مالی به خوبی به نتیجه نرسد، در زمینه اشتغال با مشکلاتی روبرو می‌شویم.

عقبایی گفت: در بازدیدهایی که از صنایع حاضر داشتیم، عنوان می‌شد که هم‌اکنون با نصف و گاهی کمتر از 50 درصد ظرفیت در حال تولید هستند که همین مسأله موجب کاهش اشتغال شده است و با توجه ویژه به این واحدهای تولیدی و با توجه به خواستگاه خوابگاهی شهرستان‌های غرب استان تهران و شهرقدس به طور حتم بهبود این وضعیت در کنار افزایش تولید به اشتغال نیز رونق بیشتری می‌دهد.

وی با بیان لزوم اعطای تسهیلات به بخش تولید تصریح کرد: رونق در تولید موضوعی بوده که همه دولت‌ها به آن پرداخته‌اند و در این مسیر تسهیلات موردنیاز را نیز فراهم کرده‌اند؛ چراکه به واقع بهبود تولید نیازمند آرامش در حوزه صنعت و اشتغال است و این نقطه اتصال اگر به خوبی انجام شود، می‌توان شاهد شکوفایی در حوزه تولید بود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرقدس ادامه داد: وجود تعداد بالای واحدهای تولیدی قعطه خودرو در منطقه و همچنین حضور صنایع هایتک جایگاه ویژه‌ای به شهرک‌های صنعتی شهرستان قدس داده است، اما در این میان لازم است که مطالبات این واحدها توسط مجموعه‌های مرتبط در کمترین زمان ممکن پرداخت شود که اگر این مهم صورت نگیرد هم ضربه به اشتغال منطقه وارد شده و هم موجب جابجایی این واحدهای صنعتی می‌شود.

عقبایی در پایان خاطرنشان کرد: تولید در منطقه با سرعت کمی در حال انجام است و اگر توجه به این مهم به خوبی صورت نگیرد، چرخه اقتصادی منطقه با نقص روبرو می‌شود و در ادامه با مشکلاتی در مورد افزایش بیکاران و رشد منفی اشتغال در منطقه روبرو می‌شویم که در تلاش هستیم با پیگیری موضوعات و جلسات متعدد برای رفع موانع اقدامات لازم را به نتیجه برسانیم که البته این خود نیازمند توجه دستگاه‌های شهرستانی و فرادستی است.