یاسوج- معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: کارگروه شناسایی موانع صادرات در استان تشکیل می شود.

به گزارش مرور نیوز، مجید محنایی بعد از ظهر شنبه در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی افزود: اتاق بازرگانی کارگروهی برای مباحث موانع صادرات تشکیل دهد، تا نسبت به رفع مشکلات و توسعه صادرات اقدامات لازم انجام بپذیرد.

محنایی با بیان اینکه استان در حوزه آشنایی با فرهنگ صادرات رو به رشد است تصریح کرد: سفرهای هیئت های تجاری به آشنایی تولید کنندگان با عرف صادرات و فرهنگ تجارت منجر می شود.

وی با اشاره به جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی بیان داشت: لازم است در موضوعات از مباحث تئوری و نظری خارج و به سمت مباحث عملی و کاربردی حرکت کنیم.

محنایی افزود: انتظار می رود متولیان امر نسبت به مشخص کردن مزیت های نسبی محصولات با قابلیت صادرات اقدام کنند.

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری با تاکید بر اینکه باید شناسایی محصولات قابل صادرات از استان بر اساس زمینه ها، ظرفیت ها، شرایط و اقلیم استان انجام بپذیرد و روی آن ها کار شود، ابراز داشت: یک کمیته برای پیگیری سفر هیات بازرگانی استان به عمان، یک کمیته برای پیگیری دستاوردهای سفر متقابل استان امسک و کهگیلویه و بویراحمد و کمیته ای برای پیگیری سفر سفیر بلغارستان تشکیل و بررسی تفاهم نامه ها، مشکلات، ظرفیت ها و رصد های لازم در رابطه با آن انجام بپذیرد.

وی افزود: مشخص کردن ضعف ها و موانع زیرساختی در زمینه صادرات انجام بگیرد.

محنایی با بیان اینکه در تجارت امروزه دنیا بازاریابی در زمینه تولید ضروری است عنوان کرد: این نیاز وجود دارد که مشاور بازاریایی برای حوزه های مختلف دیده شود.