مدیرکل محیط زیست هرمزگان گفت: آب‌های ساحلی هرمزگان به طور مستمر مورد پایش میکروبی قرار می‌گیرند.

به گزارش مرور نیوز، مجید وفادار عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 22 صنعت آلوده در استان هرمزگان در سال 94 وجود داشت که با بررسی و همفکری‌های متنوع علمی و تخصصی به آنها، فرآیند آلودگی در آنها به حداقل رسیده است.

وی با بیان این که همکاری‌های تحقیقاتی و پژوهشی زیادی میان سازمان محیط زیست با مراکز صنعتی استان وجود دارد، افزود: تلاش جهت الزام واحدهای صنعتی و آلاینده استان به کنترل بیشتر و مهار آلودگی‌ها صرفا محدود به ابلاغیه‌های زیست‌محیطی نبوده و سعی شده تا به صنایع در ایجاد راهکارهای مناسب برای کاهش آلودگی‌ها نیز کمک شود.

مدیرکل محیط زیست هرمزگان عنوان کرد: در طول چند سال اخیر دهها پروژه دانشجویی با موضوعات زیست‌محیطی در استان انجام شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

وفادار گفت: ما به طور مستمر آب‌های ساحلی استان هرمزگان را مورد پایش میکروبی قرار می‌دهیم و متأسفانه مقادیر شاخص‌های میکروبی در آبهای ساحلی بندرعباس در مقایسه با دیگر نقاط استان بالاست اما سایر سواحل استان وضعیت و کیفیت خوبی دارند.

وی ادامه داد: یکهزار واحد صنعتی در استان هرمزگان تحت رصد سازمان محیط زیست هستند که 30 واحد آن از واحدهای بسیار بزرگ صنعتی بشمار می‌روند.