استاندار قزوین گفت: ظرفیت کارشناسی و منهدسی استان قزوین در بخش ساختمان بسیار بالا و قابل توجه است و می تواند در خدمت کشور نیز باشد و در طرح های مهمی مشارکت کند.

به گزارش مرور نیوز، فریدون همتی در سمینار کشوری انجمن های کارشناسی رسمی نظام مهندسی ساختمان که روز شنبه برگزار شد اظهارداشت: برای ارتقای کیفیت و بهره وری در کارها باید از نیروی متخصص تحصیل کرده در حوزه های مختلف استفاده کرد تا بتوان با این ظرفیت به نقطه مطلوب رسید.

همتی با اشاره به پیشینه قزوین و سابقه تمدنی این منطقه گفت: قزوین یکی از استان های کهن و دارای قدمت است که با ظرفیت های بالایی که دارد می توان در عرصه های مختلف از این ظرفیت ها بخوبی استفاده کرد.

وی بیان کرد: قزوین با همه ظرفیت هایی که دارد هنوز به شایستگی در کشور معرفی نشده و این خلاء باید جبران شود.

استاندار تصریح کرد: قزوین دارای گذشته ای تاریخی و طلایی است و در دوره پایتختی نیز بخوبی درخشیده و امروز هم با داشتن نیروی انسانی مناسب در حوزه نظام مهندسی می تواند در کشور هم تاثیرگذار باشد.

وی یادآورشد: در حال حاضر حدود 10هزار نفر در سازمان مهندسی استان عضویت دارند که این ظرفیت بالا باید در توسعه استان مورد توجه قرار گیرد.

همتی افزود: در گذشته یک مهندس تمام کارها را به تنهایی انجام می داد اماامروزه باتوسعه خدمات و عرصه های کارشناسی در هر بخش شاهد حضور نیروهای توانمندی هستیم و کارها تقسیم شده است.

استاندار قزوین گفت: برای ارتقای کیفیت و بهره وری باید به کارگیری نیروی متخصص در حوزه های مختلف برویم تا بتوان با این ظرفیت به نقطه مطلوب برسیم.

همتی اضافه کرد: نظام مهندسی دارای سابقه ارزشمندی است و انتظار می رود نظام مهندسی ساختمان با ساماندهی نیروی انسانی تحصیل کرده را ساماندهی کند.

وی افزود: استفاده از نیروهای متخصص برای امور مختلف ساختمان و همچنین به کارگیری فارغ التحصیلان دانشگاهی این بخش در دستور کار باشد.

همتی در ادامه به رویکرد دولت در واگذاری امور به بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: رویکرد دولت این است که کارها را به بخش غیردولتی سپرده و فضا را برای رشد سایر بخش ها فراهم کند و در این راستا ما نیز در استان از مشارکت بخش خصوصی در کارها استقبال می کنیم.