بوشهر - بخشدار آب‌پخش گفت: بر اثر سیل پنج میلیارد ریال خسارت به تاسیسات برق و یک میلیارد ریال خسارت هم به بخش کشاورزی آب‌پخش وارد شد.

به گزارش مرور نیوز، علی مردانلو اظهار داشت: بر اثر سیل، خساراتی به برخی از تاسیسات برق و همچنین بخش کشاورزی آب‌پخش وارد شد و در دیگر قسمت‌ها خسارت قابل توجهی را شاهد نبودیم.

وی اضافه کرد: در این بارندگی به پایه‌های برق، سیستم‌های اتصال زمین و کابل‌های خودنگهدار شبکه برق آب‌پخش خسارت وارد شد که برآورد این خسارت 473 مییون تومان است.

بخشدار آب‌پخش بیان کرد: همچنین یکی از کشاورزان که بین رودخانه و نخلستان حوالی پل کلل کشت جالیزی اجرا کرده بود نیز کل محصولاتش زیر سیلاب رفت که بنا به اظهارات این کشاورز، 100 میلیون تومان هزینه شده بود.

وی افزود: دیروز و دیشب با ترمیم سیل بندها در روستاهای چم‌تنگ و بصری و دشتی اسماعیل خانی و بنار آزادگان توسط ماشین آلاتی که از قبل مستقر کرده بودیم و هدایت سیل از بالادست روستای بنار آزادگان به سمت نخلستان‌ها از وارد آمدن خسارت به مناطق مسکونی روستایی جلوگیری کردیم.

مردانلو خاطرنشان کرد: بیشترین خسارت به تاسیسات برق و کشاورزی وارد آمده که کل میزان خسارت بخش آب‌پخش بالغ بر 600 میلیون تومان برآورد شده است.

وی ادامه داد: به محض طغیان رودخانه از روی پل کلل و آب‌پخش با مسدود کردن پل‌ها از هر دو طرف از واردشدن خسارت جانی و مالی در اثر سیل در این مسیر پیشگیری شد.

بخشدار آب‌پخش گفت: از ظهر جمعه تا امروز ظهر مسیر آب‌پخش به برازجان مسدود بود که امروز صبح ساعت 10 یکی از پل‌ها باز شد و سپس همزمان با حضور استاندار بوشهر و فرماندار دشتستان پل دوم حوالی ساعت 12 کاملا بازگشایی شد و درحال حاضر مشکلی برای تردد وجود ندارد.

وی افزود: پرسنل شهرداری آب‌پخش، پرسنل راهداری، فرماندهی انتظامی بخش، دهیاری‌ها و شوراها، مردم منطقه آب‌پخش و همه مدیران عضو ستاد بحران استان و شهرستان در این زمینه تلاش ویژه‌ای داشتند که جای تقدیر دارد.

مردانلو اضافه کرد: امروز استاندار بوشهر و فرماندار دشتستان علاوه بر بازدید از وضعیت منطقه، از راننده لودرهای شهرداری آب‌پخش که در نجات جان مسافران اتوبوس گرفتار شده در مسیر سیلاب وارد عمل شدند تقدیر کرد.