کرمان - استاندار کرمان با اشاره به آماده باش ستاد بحران استان کرمان گفت: به دنبال وقوع سیلاب اعتبارات ویژه در ستاد بحران کشور برای استان کرمان مصوب شد.

به گزارش مرور نیوز، علیرضا رزم حسینی صبح یکشنبه در جلسه ستاد بحران استان کرمان اظهار کرد: در این چند سال از نعمت باران مناسب در استان کرمان برخوردار نبوده ایم و به لطف خدا در این دوره بارش های مناسبی در سطح استان داشته ایم.

وی تاثیر بارندگی ها بر خشکسالی های متوالی و پدیده ریزگردها را مورد اشاره قرار داد و افزود: با اطلاع رسانی صورت گرفته از سوی رسانه ها در خصوص بارش های شدید در استان، از بروز خسارت های فراوان جلوگیری شد.

رزم حسینی ادامه داد: با توجه به پیش بینی های صورت گرفته، ستاد بحران استان از آمادگی لازم برخوردار بوده و همچنان در حالت آماده باش است که این امر باعث شد تا شاهد خسارات های بیشتر نباشیم.

استاندار کرمان با اشاره به تماس معاون اول رئیس جمهور در ساعات ابتدایی وقوع سیلاب و دریافت گزارش در این خصوص، افزود: اعتباری در ستاد بحران کشور برای استان کرمان مصوب شده است و مسئولان باید برآورد خسارت کنند تا به تهران اعلام و بودجه لازم را دریافت کنیم.

استاندار کرمان مهمترین هدف مسئولان را امدادرسانی در استان دانست و تصریح کرد: اولین و مهم ترین اقدامات اضطراری که در استان کرمان باید انجام می دادیم نجات جان مردم بود؛ در این چند روز اخیر اطلاع رسانی خوبی در راستای کاهش تلفات انسانی صورت گرفته که بسیار موثر بود.

رزم حسینی عنوان کرد: استان های سیستان و بلوچستان، یزد و فارس با اینکه خود درگیر سیل بودند به استان کرمان کمک کردند تا بتوانیم از خسارت های بیشتر جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه سدها از بروز خسارات بیشتر جلوگیری کردند، عنوان کرد: اگر سد جیرفت نبود با آسیب های زیادی روبرو می شدیم؛ این میزان بارندگی طی 10 سال اخیر کم سابقه است.

استاندار کرمان با اشاره به لزوم بازسازی خانه های روستایی گفت: در این زمینه باید برآورد هزینه توسط بنیاد مسکن استان صورت گیرد و با مجمع نمایندگان و مسئولان در تهران جلسه داشته باشیم تا اعتبار ویژه ای برای بازسازی خانه های روستایی دریافت کنیم.

استاندار کرمان عنوان کرد: خوشبختانه ما مدیران با تجربه ای در استان کرمان داریم که این موضوع خود به کاهش خسارات کمک کرده و توانسته ایم در بحران اخیر خوب عمل کنیم.

وی گفت: خوشبختانه جازموریان هم صاحب آب شد و این امر برای جلوگیری از ورود ریزگردها به استان کمک خوبی خواهد کرد.

رزم حسینی با اشاره به اقدامات انجام شده برای جلوگیری از شیوع آنفلوآنزای حاد پرندگان در استان کرمان بیان کرد: موارد خاصی از این بیماری در جیرفت شناسایی شده که بلافاصله از شیوع آن جلوگیری شده است و ستاد بحران هم اعتباراتی در اختیار دستگاه های مربوطه قرار داد.

وی عنوان کرد: باید مراقبت را ادامه دهیم چرا که اطراف استان کرمان آلوده است و به لطف خدا ما در استان کرمان در زمینه شیوع آنفلوآنزای حاد پرندگان کمترین شیوع را داشته ایم.