مدیرعامل شرکت آبفا روستایی استان فارس گفت: روستائیان در 96 روستا از 11 شهرستان استان به واسطه وقوع سیل، با مشکل قطع آب مواجه شدند.

به گزارش مرور نیوز مدیرعامل شرکت آبفا روستایی استان فارس گفت: روستائیان در 96 روستا از 11 شهرستان استان به واسطه وقوع سیل، با مشکل قطع آب مواجه شدند.
به گزارش ایسنا ، بوستانی شامگاه شنبه 30 بهمن در جلسه اضطراری شورای هماهنگی مدیریت بحران استان فارس گفت: قطع آب اغلب روستاها به دلیل اتصال برق و خارج شدن تاسیسات برقی از مدار حادث شد.
مدیرعامل آبفا روستایی استان فارس گفت: آب بعضی از روستاها نیز به دلیل کدر شدن از مدار خارج شد.
وی با بیان اینکه مشکل روستائیان با نصب تانکرهای 5 مترمکعبی و توزیع آب بسته‌بندی، به شکل موقت حل شده است، خاطرنشان کرد: در بعضی از روستاها نیز با استفاده از آب چاه‌های کشاورزی،‌ مشکل آب شرب را مرتفع کردیم.
بوستانی عمده خسارت‌های وارده را مربوط به جاده سرویس و راه‌های دسترسی به چاه‌ها و مخازن آب شرب روستاها عنوان و بر لزوم تسریع در روند حل مشکلات تاکید کرد.
در بارندگی اخیر استان فارس به طور میانگین 250 میلی‌متر باران نازل شد.

مدیرکل هواشناسی استان فارس:
وضعیت جوی فارس تا چهارشنبه پایدار است
مدیرکل هواشناسی استان فارس گفت: وضعیت جوی استان فارس تا چهارشنبه پایدار است و هیچ پدیده خاصی واقع نمی‌شود.
به گزارش ایسنا ، عبدالکریم جامعی شامگاه شنبه 30 بهمن در جمع خبرنگاران گفت: برای پنجشنبه و جمعه این هفته سامانه‌ای به فارس وارد می‌شود که بارندگی زیادی به‌دنبال نخواهد داشت.
وی با اشاره به آمار بارندگی‌های اخیر در استان فارس، بیشترین حجم بارش را مربوط به ایستگاه لایزنگان داراب با 564 میلی‌متر و کمترین بارش را مربوط به ایستگاه‌های شمالی فارس با 10 میلی‌متر اعلام کرد.
جامعی گفت: در روزهای گذشته استهبان 236، جهرم 367، خنج 249، داراب 363، زرین‌دشت 360، فسا 321، فورگ داراب 224، فیروزآباد 291، قیر و کارزین 410، لامرد 205، مهر 388 میلی‌متر باران را ثبت کرده‌اند.
وی با یادآوری اینکه در بخش‌های مختلف استان فارس و در 62 ایستگاه بارندگی بالاتر از 250 میلی‌متر ثبت شده است، بالاترین میزان بارندگی ثبت شده در بخش‌ها را مربوط به لایزنگان با 564 میلی‌متر اعلام کرد.
جامعی خاطرنشان کرد: از 27 ایستگاه استان فارس وضعیت بارندگی در 16 ایستگاه بالای نرمال و 11 ایستگاه که بیشتر مربوط به شمال استان بوده، بارندگی کمتر از حد نرمال ثبت شده است.