رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی خراسان شمالی برای ساخت پایانه مسافربری بجنورد پیشنهاداتی ارائه داده است.

به گزارش مرور نیوز، حسین پیلتن در جلسه علنی شورای اسلامی شهر بجنورد با اشاره به اظهارات مجید پورعیسی مبنی بر اینکه اگر پروژه ساخت پایانه‌های بجنورد با این وضعیت پیش رود همچنان بلاتکلیف باقی خواهد ماند، افزود: باید یک راه حل جدی برای برون رفت از این معضل پیدا کنیم.

وی ادامه داد: سازمان مدیریت برنامه ریزی استان پیشنهاد داده است تا این سازمان مقداری از اعتبار مورد نیاز را به شهرداری ارائه دهد که این نهاد به عنوان پیمانکار این پروژه را بسازد.

پیلتن با بیان اینکه با برآورد انجام شده از سوی معاون اداری مالی شهرداری بجنورد برای خرید زمین و ساخت دو پایانه یکی در محور بجنورد به مشهد و یکی در محور بجنورد به سوی جنگل گلستان حدود 750 میلیارد ریال اعتبار نیاز است، اظهار کرد: تاکنون استانداری بابت زمین اعطا شده از سوی شهرداری به آنجا 100 میلیارد ریال پرداخت کرده است اما هنوز 650 میلیارد ریال به این نهاد طلب کار است که طبق تعهد انجام شده باید پروژه ساخت پایانه‌ها را اجرایی کند.

پیلتن بیان کرد: برای ساخت پایانه مسافربری در مسیر بجنورد به مشهد حدود 2.5 هکتار عرصه و حدود 4000 متر عیان نیازمند است که باید حدود 200 میلیارد ریال اعتبار نیز برای ساخت آن هزینه کرد.

وی توضیح داد: از آنجایی که پروسه ساخت پایانه زمان بر است و به حدود سه سال زمان نیاز دارد پیشنها داده شد تا اعتبار پیشنهادی از سوی سازمان مدیریت برنامه ریزی استان طی سه سال تخصیص یابد.

وی با اشاره به اینکه سازمان مدیریت برنامه ریزی استان پیشنهاد کرده تا 80 میلیارد ریال برای ساخت این پروژه اختصاص دهد، گفت: زمین مورد نیاز از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان و کمیسیون ماده 5 تامین شود.

این مقام مسئول افزود: در صورت قبول این پیشنهاد از سوی اعضای شورای اسلامی مقرر شد تا آن سازمان 10 میلیارد ریال در سال جاری، 250 میلیارد ریال در سال آینده، 250 میلیارد ریال در سال 97 و 20 میلیارد ریال نیز در سال 98 ارائه دهد. اگر ساخت پروژه پایانه مسافربری با این روند پیش روند فعلا احداث نمی شود.

مقرر شد تا اعضای شورای شهر بررسی های بیشتری را نسبت به قیمت زمین و سایر موارد انجام دهند و سپس نظر نهایی خود را نسبت به این پیشنهاد ارائه دهند. علاوه بر آن طی چند سال گذشته بخشی از زمین پایانه مسافربری بجنورد برای ساخت ساختمان استانداری اختصاص یافت و مسئولان استانداری متعهد شدند تا در قبال اعطای این زمین یک پایانه مسافربری با افق 20 ساله بسازند که البته این پروژه در حاشیه کنار گذر شمالی آغاز اما به علت اینکه جانمایی آن صحیح نبود نیمه کاره رها شد و بعد از آن اجرایی شدن این پروژه آغاز نشده است.