مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان گفت: تاکنون در سطح استان تعداد 1473 پروژه گازرسانی در بخشهای مختلف شهری، روستایی و صنعتی انجام شد.

به گزارش مرور نیوز، مهندس صفرعلی جمال لیوانی در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار کرد: این پروژه‌ها شامل 30 شهر، 816 روستا، 563 واحد صنعتی عمده و همچنین 64 جایگاه CNG است که از این انرژی پاک برخوردار شدند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در دهه مبارک فجر با همت و تلاش صورت گرفته تعداد 73 پرو‍ژه با اعتباری افزون بر 453 میلیارد و 605 میلیون ریال با حضور مسئولان استان و شهرستان افتتاح و کلنگ‌زنی شده است.

جمال لیوانی افزود: این پروژه‌ها که از خدمات دولت تدبیر و امید بوده شامل بخش‌های مختلفی از جمله بهره برداری از 34 روستا، 28 صنعت، پروژه ساختمان اداره گاز شهر اینچه‌برون و همچنین آغاز عملیات اجرایی 10 پروژه روستایی در شهرستان‌های مراوه تپه ، کلاله و گنبد است.

وی عنوان کرد: با افتتاح پروژه‌های کلنگ زنی شده در دهه فجر، حدود 30 هزار نفر دیگر نیز از مردم شریف استان از این نعمت خدادادی بهره‌مند خواهند شد.

جمال لیوانی در ادامه با تشکر از مساعدت و همکاری صمیمانه هم استانی‌های محترم در زمینه صرفه‌جویی در مصرف گاز، بر اهمیت موضوع مدیریت مصرف تاکید کرد و آن را گام مهمی برای استمرار جریان گاز و کاهش هزینه گاز بهاء دانست.

مدیرعامل شرکت گاز گلستان اظهار کرد: با توجه به اینکه استفاده از دودکش‌های نامناسب و بسته بودن مسیر یکی از عواملی است که بیشترین مرگ و میر ناشی از عدم رعایت نکات ایمنی را به همراه دارد، لذا مشترکان ضمن استفاده از دودکش‌های مناسب، در هنگام استفاده از وسایل گازسوز باید از باز بودن مسیر دودکش‌ها اطمینان حاصل کنند.