همرزم شهدای گروه انقلابی ابوذر نهاوند گفت: شهدای گروه انقلابی ابوذر نهاوند برای دفاع از آزادی زیر سخت‌ترین شکنجه‌ها با استبداد و طاغوت مبارزه کردند و در این راه جان شیرین خود را فدای انقلاب و اسلام کردند.

به گزارش مرور نیوز، حسین مظفر نژاد ظهر امروز در جمع پرشور مردم و مسئولان در مسجد پای قلعه نهاوند اظهار داشت: بیش از 43 سال از شهادت جوانان گروه انقلابی ابوذر نهاوند در سال 1352 می‌گذرد ولی یاد و خاطره آن‌ها با شور و حلاوت خاصی در زادگاهش برگزار می‌شود.

وی گفت: ابوذران شهید نهاوندی که مدتی سعادت هم‌سلولی با آن‌ها در دوران حکومت ستم‌شاهی را داشتم جوانانی بزرگ و باغیرت بودند که در برابر شکنجه‌های ساواک سر خم نکردند.

وی افزود: این گروه کوچک چنان وحشتی در دل دژخیمان رژیم طاغوت انداخت که به‌سرعت در یک دادگاه نظامی آن‌ها را به اعدام محکوم کردند و بدون سروصدا آن‌ها را در میدان چیتگر تهران به شهادت رساندند و از ترس قیام مردمی جنازه‌های آن‌ها را نیز تحویل ندادند.

این فعال سیاسی قبل از انقلاب بیان کرد: امروز مردم نهاوند و ایران باید سرخود را بالا بگیرند که جوانانی را با این غیرت و ایمان تربیت کردند که حاضر شدن در راه آرمان‌های امام خمینی(ره) جان خود را فدای اسلام و مردم ایران کنند.

مظفر نژاد اظهار داشت: ای جوانان و مردم عزیز نهاوند من در زندان ستم‌شاهی دیدم که چگونه جوانان انقلابی گروه ابوذر نهاوند را شکنجه می‌دادند و دژخیمان التماس می‌کردند که اگر بگویید اشتباه کردیم و گول‌خورده‌ایم شما را می‌بخشیم ولی این دانش‌آموزان عزیز حاضر به این کار نشدند.

وی گفت: اگر گروه ابوذر فقط می‌گفتند اشتباه کردیم اعدام نمی‌شدند ولی چون کار آن‌ها خدایی و برای آرمان‌های بزرگ‌تری بود و پشت سر رهبری انقلابی و نترس مانند امام خمینی (ره) حرکت می‌کردند و از مکتب عاشورایی امام حسین (ع) مشق کرده بودند هرگز حاضر به عذرخواهی و تسلیم در برابر شاه نشدند.

همرزم شهدای گروه انقلابی ابوذر افزود: امروز اگر آزادی و آرامشی در جامعه اسلامی ما حاکم است به برکت خون همین شهدا و ایثارگری هزاران شهید و زندانی سیاسی قبل از انقلاب است که حاضر به قبول حکومت ستم‌شاهی نشدند و بعدازآن نیز در برابر تمامی سختی‌ها مقاومت کردند.

مظفر نژاد تصریح کرد: اقتدار امروز ملت ایران از صبر و استقامت دیروز آن‌ها در برابر استبداد و طاغوت بود که هزاران جوان مثل گروه انقلابی ابوذر در این راه برای پیروزی انقلاب زجر و عذاب و شکنجه تحمل کردند تا من و شما امروز آزاد و با آرامش زندگی کنیم.

وی بیان کرد: جوانان انقلابی عضو گروه ابوذر نهاوند در سال‌های سیاه حکومت رژیم فاسد پهلوی و در اوج خفقان در ‌مقابل این طاغوت تادندان‌مسلح ایستادند و جان خود را فدای اسلام و مردم ایران کردند.

در سال 1349 تعدادی از دانش‌آموزان نهاوندی با تشکیل یک گروه کوچک هفت نفری زیر نظر معلم خود شهید حاج محمد طالبیان با عنوان "گروه ابوذر" با تأکید بر آموزه‌های اسلامی و نفی و طرد حاکمیت نامشروع رژیم منحوس پهلوی تشکیل دادند.

اعضای این گروه که بین سنین 18 تا 20 ساله بودند با افزودن به آگاهی‌های سیاسی و فرهنگی خود با تأسی از ابوذر غفاری صحابی بزرگ رسول اکرم (ص) اقدام به قیام مسلحانه بر ضد رژیم پهلوی کردند از جمله اقدامات مسلحانه این گروه می‌توان به آتش کشیدن خودروهای دولتی، کشتن یکی از باج خواران معروف نهاوند، آتش کشیدن سینما تاج و خانه زنان نهاوند، قتل مأمور رژیم پهلوی و کشتن دو مأمور در شهر قم اشاره کرد.

شهدای گروه انقلابی ابوذر شامل محمد طالبیان معلم و رهبر گروه اعضای آن شامل عبادالله خدارمی، بهمن منشط، ماشاالله سیف، روح‌الله سیف، حجت‌الله عبدلی، ولی‌الله سیف بودند که پس از دستگیری در تیرماه سال 1352 در سحرگاه 30 بهمن سال 1352 توسط دژخیمان شاه به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.