نشست شورای شهر بندرعباس که با موضوع بررسی نقش صنایع نفتی در حوزه توسعه شهر بندرعباس برگزار شد، برای دقایقی به تنش کشیده شد.

به گزارش مرور نیوز، نشست صبح امروز شورای شهر بندرعباس که با دعوت از مدیران صنایع نفتی شهر بندرعباس برگزار شد، برای دقایقی تنش‌آلود شد و میان برخی از اعضای شورای شهر بندرعباس با دو مدیر حوزه صنایع نفتی استان درگیری لفظی به وجود آمد.

در حین برگزاری جلسه، کیانوش جهانبخش و اسلام باوقار دو عضو شورای شهر بندرعباس با انتقاد از نحوه استخدام و جذب نیرو در صنایع نفتی بندرعباس، تن دادن این صنایع به استخدام‌های توصیه‌ای و بی‌توجهی این صنایع به وضعیت شهر بندرعباس و مناطق روستایی همجوار با آنها را مورد اشاره قرار دادند که با واکنش مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس و همین طور یکی از مدیران شرکت پالایش نفت بندرعباس مواجه شد.

کیانوش جهانبخش خطاب به مدیران صنایع نفتی استان هرمزگان گفت: انبوهی از امکانات ورزشی که با پول بیت‌المال در مجاورت منازل مسکونی وزارت نفت و از سوی وزارت نفت در شهرک مروارید ساخته شده است، چرا نباید در اختیار مردم محروم بندرعباس قرار گیرد؟ چرا برخی روستاهای همجوار با پروژه‌های عظیم نفتی حتی از داشتن یک کلاس درس مناسب محروم هستند.

اسلام باوقار دیگر عضو شورای شهر بندرعباس نیز در این جلسه از استخدام‌های سفارشی در شرکت نفت ستاره خلیج فارس به شدت انتقاد کرد و گفت: چرا نیازهای صنایع نفتی بندرعباس به نیرو را رسما در نشریات محلی استان منتشر نمی‌کنید و از نامه‌هایی که به صورت سفارشی به دستتان می‌رسید برای استخدام استفاده می‌کنید. این اقدام خلاف قانون و خلاف اخلاق است.

وی همچنین عنوان کرد: در روستای نانگ که در مجاورت یکی از صنایع نفتی است، مردم بشدت گرفتار مشکلات اولیه هستند و چرا این صنایع مبالغی هر چند اندک صرف توسعه زیرساخت‌های این روستا نمی‌کنند.

مهران نجاتی رئیس سابق شورای شهر بندرعباس نیز در بخشی از این جلسه اظهار کرد: 11 مجتمع بزرگ نفتی در استان هرمزگان دست به دست هم بدهند و تیم صنعت نفت هرمزگان را در لیگ برتر کشور و یا لیگ دسته اول فوتبال کشور و دیگر حوزه‌های ورزشی ایجاد کنند تا شهرداری مجبور نباشد از محل عوارضی که مردم می‌پردازند، تیمداری کند.

وی خاطرنشان کرد: سرجمع تخصیص 10 میلیارد تومان اعتبار در سال برای شرکت‌های عظیم نفتی مستقر در هرمزگان در حوزه ورزش هزینه‌ای نیست و باید اگر به فکر این شهر و آینده آن هستند، از برنامه‌های کلان ورزشی و فرهنگی در آن حمایت کنید.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه استان هرمزگان نیز در بخشی از این جلسه از شفاف‌نبودن روند استخدام‌ها و وضعیت نیروهای شاغل در صنایع نفتی استان انتقاد کرد که پاسخ مناسبی از سوی مدیران صنایع نفتی استان به انتقادها داده نشد.