کرمان - مدیرکل راهداری استان کرمان با اشاره به تخریب دو دهنه پل در محور بم - کرمان در اثر سیلاب گفت: روز گذشته یک لاین این مسیر بازگشایی شد و امروز هم لاین دیگر بازگشایی می شود.

به گزارش مرور نیوز، خداداد مقبلی صبح یکشنبه در جلسه ستاد بحران استان کرمان با اشاره به آغاز بارندگی ها از دوشنبه هفته گذشته در استان کرمان اظهار کرد: بر این اساس شاهد بارش برف در 17 گردنه برف گیر استان کرمان بودیم.

وی از انجام عملیات برف روبی و نمک پاشی توسط کارکنان راهداری در این گردنه ها خبر داد و افزود: با وجود بارش سنگین برف هیچ محوری در استان کرمان به دلیل بارش برف مسدود نشد.

مقبلی بازدیدهای مستمر گشت راهداری از وضعیت جاده ها در زمان بارندگی را مورد اشاره قرار داد و گفت: یک دهنه پل در مسیر بردسیر - سیرجان در دو شب گذشته به دلیل سرریز سد حلبی ساز مشکل پیدا کرد که با دستگاه ها و ماشین آلات مشکل آن پل را برطرف کردیم.

مقبلی ادامه داد: پنج شنبه هفته گذشته به دلیل احتیاط برای اینکه زیر پایه این پل خالی شده بود عبور ماشین های سنگین و نیمه سنگین از محور سیرجان - بردسیر ممنوع شد اما با اقدامات انجام شده روی پل روز گذشته این ممنوعیت برداشته شد و تردد ماشین های سنگین از این محور صورت می گیرد.

وی گفت: در مسیر بم - کرمان به دلیل طغیان رودخانه و سیلاب دو دهنه از پل های این محور تخریب شد که صبح روز گذشته دو پل آماده جایگزین و یک لاین فعال شد و لاین دیگر هم امروز بازگشایی می شود.

مدیرکل راهداری استان کرمان با اشاره به آسیب جدی بارندگی به برخی پل های محورهای مواصلاتی استان کرمان افزود: برای ترمیم این پل ها باید اعتبارت لازم پیش بینی شود.