شیراز- شهردار شیراز بر اجرای برنامه‌های فرهنگی در شیراز که با فرهنگ ایرانی و اسلامی تناسب و همخوانی داشته باشد تاکید کرد.

به گزارش مرور نیوز، علیرضا پاک‌فطرت در جمع اعضای هیئت مدیره مجمع خیرین فرهنگ‌ساز و شهرساز شیراز، اقدامات این مجمع را باقیات‌الصالحات عنوان کرد و اظهار داشت: اگر کارهای ماندگار فرهنگی که با فرهنگ اسلامی و ایرانی همخوانی داشته باشد در سطح جامعه انجام شود، بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه لازم است تمامی طبقات و اقشار مختلف جامعه در اجرای کارهای فرهنگی مشارکت کنند افزود: مجمع خیرین فرهنگ‌ساز و شهرساز شیراز می‌تواند به عنوان یک محور برای مجامع دیگر عمل کند و هماهنگی‌های لازم را انجام دهد.

شهردار شیراز با اشاره به زیاد بودن نسبت سرانه بیماران نسبت به فضاهای درمانی بر لزوم پیشگیری از بیماری در جامعه تاکید و خاطرنشان کرد: باید این مساله بررسی شود که آیا علت بیماری‌ها فقط جسمی است یا بسیاری از آنها روحی و روانی است.

پاک‌فطرت از عملکرد بسیار خوب مجمع خیرین تامین سلامت در شیراز در راستای ساخت بیمارستان و فضاهای درمانی، تقدیر و تشکر کرد و گفت: لازم است این مجمع علاوه بر ساخت بیمارستان به برخی الزامات در زمینه پیشگیری نیز توجه کند.

وی با بیان اینکه لازم است مجامع خیرین با فعالیت پژوهشی در زمینه شفاف‌سازی مسائل در حوزه‌های مختلف اقدام کنند و مشکلات و مسائل را به صورت شفاف مطرح کنند تصریح کرد: زمانی که یک خیّر قصد دارد فضایی درمانی احداث کند باید تمامی ابعاد این پروژه از منظر ساخت و ساز شهری و همچنین موارد مربوط به دسترسی ساده و آسان به آن مرکز درمانی همراه با عدم ایجاد ترافیک برای شهروندان و غیره مورد توجه و بررسی قرار گیرد.

شهردار شیراز با بیان اینکه نجات جان بیماران و ارائه خدمات درمانی ارزان و مناسب و همچنین توجه ویژه به بیماران نیازمند باید در اولویت خیران و مجمع خیرین تامین سلامت باشد عنوان کرد: باید خدمات خیران مورد ارزیابی و دقت قرار گیرد که خدمات ارائه شده در مراکز درمانی این خیران نسبت به کدام بیمارستان‌ها ارزان‌تر و مناسب‌تر است؟

پاک‌فطرت به درخواست برخی خیرین برای تغییر کاربری فضای سبز و اعلام اینکه این زمین‌ها وقفی است اشاره و بیان کرد: برای چنین زمین‌هایی باید وقف‌نامه ارائه شود در اینصورت شهرداری از اقدام خیران در کمیسیون ماده 5 دفاع می‌کند تا ساختمانی برای مراکز درمانی به ویژه اورژانس، احداث شود.

وی با اشاره به اینکه در برخی موارد نیز خیران پس از اینکه مجوز برای ساخت مرکز اورژانس صادر شد تصمیم می‌گیرند ساختمان اورژانس را به بیمارستان تبدیل کنند اظهار کرد: بسیاری از مراکز اورژانس در نقاطی احداث شدند که اگر به بیمارستان تبدیل شوند تبعات ترافیکی بسیاری به دنبال خواهد داشت.

شهردار شیراز یاد و نام خیرانی که در راستای توسعه فضای تفریحی و شهری به ویژه بوستان‌ها در شیراز تلاش و کمک کردند گرامی داشت و گفت: هدف شهرداری در ارتفاعات شیراز، تنها ساخت پارک‌های بزرگ نیست بلکه تا کنون با این تصمیم از تصرف سودجویان به 2 هزار هکتار از ارتفاعات شیراز جلوگیری شده است.

پاک‌فطرت با بیان اینکه هدف اول از ساخت پارک‌های بزرگ در ارتفاعات شیراز، تثبیت زمین‌های آنها است افزود: شهرداری شیراز بر سر زمین‌های ارتفاعات این شهر معامله نمی‌کند بلکه در راستای توسعه پایدار در گردشگری و آینده شیراز و حفظ هوای پاک این شهر تلاش می‌کند.

شهردار شیراز بر لزوم بازنگری قوانین راهنمایی و رانندگی به ویژه میزان جرائم ناشی از تصادف رانندگی تاکید و خاطرنشان کرد: زمانی که یک نفر در حادثه ترافیکی از بین می‌رود تمامی اعضای خانواده او نیز دچار آسیب‌های روحی و روانی می‌شوند و توجه به این نکته ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه مجمع خیرین فرهنگ‌ساز و شهرساز شیراز در موضوع مدیریت پسماند، ترافیک، آب و محیط زیست ذهن جامعه را حساس کند عنوان کرد: اعضای این مجمع باید به مدیریت شهری مشاوره بدهند و اتاق فکری برای مدیریت شهری باشند.

اعضای مجمع خیرین فرهنگ‌ساز و شهرساز شیراز نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه کارهای انجام شده در چند سال گذشته در شیراز بی سابقه و قابل تقدیر است گفتند: تلاش‌های انجام شده در شیراز بسیاری از عقب ماندگی‌ها را جبران کرده است.