سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: محل دفن شهدای گمنام باید به گونه‌ای انتخاب شود که هم امکان خدمات‌رسانی به این قبور و هم امکان دسترسی آسان مردم به این مکان مقدس فراهم باشد.

به گزارش مرور نیوز، گودرز امیری اول اسفندماه در نشست هماهنگی تشییع و تدفین هفت شهید گمنام در استان، تدفین شهدای گمنام در شهرهای مختلف را بارزترین مشخصه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا عنوان کرد و گفت: محل دفن شهدای گمنام باید به گونه‌ای انتخاب شود که امکان خدمات رسانی به این قبور فراهم باشد.

وی همچنین گفت: پیکر یک شهید گمنام یازدهم اسفند و پس از مراسم تشییع تمامی شهدا در مرکز استان در دانشکده فنی پسران شهرکرد دفن و ویژه برنامه شب وداع با این شهدا نیز در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار خواهد بود.

امیری به ارسال نامه‌ای برای ادارات مختلف جهت اطلاع رسانی و حضور در برنامه اشاره و اظهار کرد: در شهرستان‌ها برای برگزاری باشکوه مراسم تشییع و تدفین پیکرهای این شهیدان، ستاد شهرستانی برگزار شود.

در ادامه،سرهنگ عباس عباسی مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری با اشاره برگزاری مراسم تشییع شهیدان گمنام در روز یازدهم اسفندماه جاری، افزود: مراسم تشییع پیکر پاک هفت شهید گمنام از میدان انقلاب تا امامزاده دومعصوم شهرکرد برگزار می‌شود که پس از قرائت نماز بر پیکرهای آنان، به شهرستان‌ها منتقل خواهند شد.

وی با اشاره به ورود پیکر پاک هفت شهید گمنام در روز دهم اسفندماه جاری، گفت: از این تعداد 2 شهید گمنام در گندمان، 2 شهید در دستنا، 2 شهید در فرادنبه و یک شهید گمنام نیز در دانشکده فنی پسران شهرکرد دفن خواهند شد. مراسم تشییع شهدای گمنام در شهرستان‌ها روز دوازدهم اسفندماه برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با اشاره به اینکه محل دفن شهدای گمنام توسط نماینده ولی فقیه در استان تعیین می‌شود، خاطرنشان کرد: شهدای گمنام در مکان‌هایی مانند امامزادگان یا گلزار شهدا که قطب‌های مذهبی هستند دفن نخواهند شد و در مکان‌های دیگری دفن می‌شوند.