امام جمعه قروه گفت: هنر واقعی ارزش گرفتن از ارزش هاست و لازم است برای توسعه نشر ارزش های دینی و انقلابی و آموزش آن به نسل جوان تلاش کرد.

به گزارش خبرنگار مهر ، حجت الاسلام حسن باباییان صبح امروز یکشنبه در نشست هماهنگی تدفین شهدای گمنام در شهرستان قروه حق شهدا را ویژه دانست و اظهار داشت: شهدا جایگاه ویژه ای نزد خداوند دارند و زندگی کردن با آنان توفیق بزرگی است که نیازمند درک و تفکر است.

وی نیت شهدا را برای احیای دین و مکتب الهی دانست و با بیان اینکه هرکسی در این راه قدم بردارد برای آخرت خود توشه ای را ذخیره کرده است، افزود: آشنا کردن نسل امروزی با نام آوران گمنام هنری است که باید همه در این هنرنمایی شرکت کنند.

به گفته باباییان اگر بتوان در راه شهدا گام برداشت در واقع ارزش دادن به ارزشی بی نظیر است و هنر واقعی در این است که از ارزش ها ارزش بگیریم.

وی با تدکید بر اینکه خداوند از شهادت چیزی را بالاتر قرار نداده است، تصریح کرد: این فرصت نهایت معنوی بودن برای یک انسان است و لازم است نسبت به توسعه نشر ارزش های دینی و انقلابی گام برداریم.

در ادامه امام جمعه اهل سنت قروه شهدا را نمونه ای ویژه برای الگو گرفتن بشر در زندگی دانست و خواستار بهره گرفتن صحیح این الگوها شد.

ماموستا ملاهاشم نوری با بیان اینکه شهدا گران بهاترین وجود خود را در طبق اخلاص گذاشته و تقدیم اسلام کردند، گفت: خداوند در قرآن بارها از شهدا توصیف کرده و این نشان می دهد که شهدا چه جایگاه بزرگی دارند.

به گفته وی آبرو و اقتدار امروز ما به برکت خون همین شهداست که باید برای حفظ آن قدم برداشت و با پیرو شهدا بودن و الگو گرفتن از این عزیزان برای زندگی کار کرد.

نوری با بیان اینکه حماسه و ایثاری که شهدا خلق کردند نمونه ای در دنیا ندارد این مهم را نعمت بزرگی برای حفظ آرمان ها و اهداف نظام دانست.