قائمشهر - رئیس جمعیت هلال احمر قائمشهر از اتمام مرحله اول اجرای طرح ملی خادم در شهرستان خبر داد.

به گزارش مرور نیوز وحید نصیری ، در خصوص اجرای مرحله اول این طرح اظهار داشت: از تاریخ 18 بهمن ماه، اجرای این مرحله با حضور فرماندار و مسئولان شهری در روستای اسکندرکلا با حضور فرماندار، مسئولان شهری و داوطلبان جنعیت هلال احمر، کلید خورد و طی آن فرم‌های ارزیابی مرحله اول، اجرا و تکمیل شد.

وی ادامه داد: در مرحله اول اجرای طرح خادم، یکهزار خانوار مورد ارزیابی اولیه قرار گرفتند و در ماه های آینده نیز آموزش خانواده ها را جهت آمادگی آنان در برابر مخاطرات، ادامه خواهیم داد.

رئیس جمعیت هلال احمر قائم‌شهر، تأکید کرد: هدف از اجرای این برنامه جلب مشارکت خانواده ها به منظور یادگیری و یاددهی در برابر مخاطرات و در واقع یک تلاش دسته جمعی برای آموزش عموم مردم است.

وی با اشاره به شعار طرح خادم، خانواده آماده، جامعه آماده گفت: ماخدمت را به درب منازل خانواده‌های ایرانی می بریم و با شعار استانی من خانواده‌ام را دوست دارم، خانواده‌های ایرانی را در برابر مخاطراتی که تهدیشان می کند، آگاه می کنیم.

نصیری ضمن قدردانی از همکاری هزار خانوار قائم‌شهری که در مرخله اول طرح خادم مشارکت کردند، اظهار داشت: این تلاش دسته‌جمعی در جامعه ستودنی است، و می‌تواند از خیلی از آسیب‌هایی که در هنگام بروزحوادث بوجود می آیند، پیشگیری کند.

نصیری با بیان ابنکه تغییر هنجارهای ذهنی مردم در برابر بلایا و مخاطرات، ضروری است، عنوان کرد: طرح خادم می‌تواند با ارائه آموزش های قبل، حین و بعداز حادثه این تغیرر را در جامعه ایجاد کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در اجرای مرحله اول طرح خادم، 40 نفر از داوطلبان، به درب منازل خانوارها رفتند و از طریق پر کردن فرمهای اولیه آموزشهای لازم ایمنی را به آنان ارائه کردند.