معاون فنی حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: مردم در خط مقدم پیشگیری و ارتقای سلامت و بهداشت هستند.

به گزارش مرور نیوز، محمدجواد مرادیان بعدازظهر امروز در همایش سلامت نوروزی با اشاره به اینکه ارتقای سلامت، نیازمند کار تیمی و همه‌جانبه است و تمام دستگاه‌های مرتبط باید در این زمینه همکاری داشته باشند که البته مردم خط مقدم پیشگیری و ارتقای سلامت هستند، اظهار داشت: سلامتی هر فرد بستگی به دانش و مهارت بسیار او دارد و برای تسریع در دستیابی به سلامت عمومی، تمام دستگاه‌ها به‌ویژه اصناف باید مشارکت چشمگیر و تعیین‌کننده‌ای داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: کلان‌شهر شیراز مهم‌ترین رکن در بحث سلامت و بهداشت کشور محسوب‌ می‌شود و راه‌اندازی تیم سلامت نوروزی از ابتدای اسفندماه جاری تا 15 فروردین‌ماه سال آینده گامی مؤثر در ارتقای سلامت و بهداشت مسافران نوروزی است.

این مسؤول گفت: کارکنان بهداشت سلامت ازجمله فعال‌ترین گروه‌هایی هستند که با ارائه خدمات خود به‌ویژه در جلوگیری از بیماری‌ها و حوادث رضایتمندی مردم را فراهم می‌کنند.

معاون فنی بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: نظارت بر مراکز بهداشتی، درمانی و بیمارستان‌ها، بهداشت مراکز، تهیه و توزیع مواد غذایی، نظارت بر محل‌های اسکان میهمانان نوروزی ازجمله محورهای این طرح است.

مرادیان بیان داشت: نظارت بر آب آشامیدنی، فاضلاب، استخرها، مراکز عرضه مواد غذایی، و برقراری تلفن پاسخگویی به مشکلات بهداشتی شهروندان در قالب سامانه 190 و نیز بازرسی از اماکن اقامتی و هتل‌ها از دیگر برنامه‌های در دست اجرای این طرح است.