‌مدیرعامل شرکت گاز استان هرمزگان گفت: آمادگی داریم تا در افتتاح شرکت گاز بندرعباس از نیروهای بومی آن‌هم ساکن شهر استفاده شود زیرا این سیاست در سایر شهرستان‌ها همچون قشم، بستک و پارسیان اتخاذ و انجام‌شده است.

‌به گزارش مرور نیوز، پارسا پروین صبح امروز در 227 امین جلسه علنی شورای شهر بندرعباس که با حضور مدیران نفتی و گازی استان هرمزگان برگزار می‌شد، افزود: طبق مجوزی که در هیئت‌مدیره شرکت گاز صورت گرفت و تفاهم‌نامه‌ای که در این خصوص منعقد شد تمامی شرکت‌های پیمانکاری در این حوزه از نیروهای بومی بهره می‌گیرند.

وی بابیان اینکه در حال حاضر 50 شرکت بومی در حال گازرسانی هستند درحالی‌که درگذشته از استان فارس و کرمان بهره گرفته می‌شد، اضافه کرد: با اعتماد به نیروهای بومی‌توانسته‌ایم امروزه علاوه بر تربیت نیروهای بومی توانمند راه را برای حضور هرچه بیشتر باقی نیروهای بومی بازکنیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان هرمزگان بابیان اینکه در سال 91 شرکت پیمانکاری بومی نداشتیم، تصریح کرد: در حال حاضر 6 شرکت در بندرعباس وجود دارد که اکنون 19 کیلومتر را در رودان در حال ساخت دارند.

پروین با اشاره به حمایت نیروهای بومی پیمانکاری از صفر تا پایان توسط شرکت گاز هرمزگان، اضافه کرد: درگذشته اینجا شرکت گاز هرمزگان نبود بلکه شرکت گاز لرستان بود و همه حاضرین در خاطرشان هست که تمامی کارکنان از استان‌های دیگر تأمین می‌شد.

وی همچنین از آمادگی این شرکت برای ایجاد یک میدان در شهر بندرعباس با همکاری شهرداری خبر داد.

این مقام مسئول بابیان اینکه پس از چانه‌زنی‌های بسیار توانسته‌ایم ارزش‌افزوده خود در هرمزگان بپردازیم درحالی‌که درگذشته به دلیل زیرمجموعه کرمان بودن به آن‌ها پرداخته می‌شد، افزود: آمادگی داریم تا در افتتاح شرکت گاز بندرعباس از نیروهای بومی آن‌هم ساکن شهر استفاده شود زیرا این سیاست در سایر شهرستان‌ها همچون قشم، بستک و پارسیان اتخاذ و انجام‌شده است.

 

به مشارکت اعضای علمی دانشگاه‌ها پایبندیم

رئیس منابع انسانی شرکت پالایش گاز سرخون و قشم گفت: بالغ‌بر 65 تا 70درصد شاغلین رسمی این شرکت، بومی استان هرمزگان بوده و مابقی اکثراً نیروی ماندگار این استان هستند.

به گزارش ایسنا، ‌محمود درویش‌نژاد صبح امروز در 227 امین جلسه علنی شورای شهر بندرعباس‌ اظهار کرد: شرکت پالایش گاز سرخون و قشم در شمال شرقی شهرستان بندرعباس و با ظرفیت حدود 14 میلیون مترمکعب تولید گاز در روز، 1200 بشکه مایعات گازی و 90تن گاز مایع قرار دارد که اولین فاز این شرکت در سال 65 و دومین فاز آن در سال 75 راه‌اندازی و به‌کارگیری شد.

وی در تشریح مسئولیت‌های اجتماعی و عملکرد شرکت پالایش گاز سرخون و قشم افزود: آب‌رسانی روستای نانگ از محل تأمین آب مصرفی پالایشگاه، احداث مسجد در روستای کهنشوئیه، مشارکت در برگزاری نمایشگاه‌های مختلف ازجمله نمایشگاه کتاب استان، حمایت از دانشگاه‌ها و مشارکت اعضای علمی دانشگاه‌ها در طرح‌های پژوهشی ازجمله این اقدامات بوده است.

درویش‌نژاد با اشاره به اینکه حدود 800 نفر در این شرکت اشتغال به کار دارند که 300 نفر آن‌ها در قالب نیروی پیمانی و رسمی و 500نفر دیگر هم در چهارچوب مقررات قانون کار با قرارداد موقت یا 10 پیمان جاری مستمر غیر پروژه‌ای مشغول به کار هستند، اضافه کرد: بالغ‌بر 65 تا 70درصد شاغلین رسمی این شرکت، بومی استان هرمزگان بوده و مابقی اکثراً نیروی ماندگار این استان هستند.

رئیس منابع انسانی شرکت پالایش گاز سرخون و قشم بابیان اینکه در سال گذشته 55 تا 60 درصد مسئولین واحدها نیز نیروی بومی استان هستند، تصریح کرد: در جذب نیروی اخیری که در سال 91-92 داشتیم بیش از 90 درصد از 25 نفری که در بخش نیروهای رسمی جذب شدند نیروی متخصص، تحصیل‌کرده و بومی استان بودند.

وی با اذعان به اینکه در بخش پیمانکاری دستورالعمل داخلی را تدوین کرده‌ایم که بر مبنای آن تلاشمان این است که برای جذب نیروهای پیمان‌کاری پیمان جاری به‌جز در رشته‌های خاص، بالغ‌بر 95 درصد از افراد بومی تأمین می‌شود‌، تصریح کرد: در پروژه‌های سرمایه‌ای و پروژه‌های تعمیرات اساسی عمدتاً از روستاهای اطراف جذب نیرو می‌کنیم.