مدیرکل تامین اجتماعی کردستان در دیدار با مدیرکل سازمان راهداری و حمل و نقل این استان شرایط بیمه رانندگان را مورد بررسی قرار داد و گفت: قریب ٢٢هزار راننده در دو بخش رانندگان درون و برون شهری در استان کردستان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند و از این سازمان خدمات دریافت می‌کنند.

به گزارش مرور نیوز، بنابر اعلام سازمان تامین اجتماعی ، سیدصلاح قریشی مدیرکل تامین اجتماعی کردستان در این دیدار با بیان اینکه بیش از ٧۶ درصد رانندگان برون شهری این استان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند، گفت: رانندگان با استفاده از کمک دولت و منابع ناشی از هدفمندی یارانه‌ها تنها ١٣.۵ درصد از ٢٧ درصد بیمه متعلقه را پرداخت می‌کنند.

وی افزود: رانندگی جزو مشاغل پرخطر است و سیاست سازمان تامین اجتماعی پوشش حداکثری این قشر زحمتکش و افراد تحت تکفلشان است تا بتوانند در مواقع خطر و حوادث از حمایت‌های تامین اجتماعی بهره‌مند شوند.

قریشی تاکید کرد: هیچ مشکلی برای بیمه رانندگان درون و برون شهری وجود ندارد و رانندگان می‌توانند از طریق تعاونی‌های کارگزار مربوطه یا شرکت‌های تعاونی تاکسیرانی خصوصی دارای مجوز و یا به صورت انفرادی نسبت به پرداخت حق‌بیمه اقدام کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی کردستان گفت: بیش از ١٣هزار راننده برون شهری در این استان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند و از خدمات و حمایت‌های این سازمان بهره می‌گیرند.

در این جلسه نعمت‌الله خواجه‌ای مدیرکل سازمان راهداری و حمل و نقل استان کردستان در خصوص فاصله زمانی در تمدید کارت‌های هوشمند رانندگان گفت: از طرق مختلف از جمله پیام تلفنی حداقل یک ماه قبل از پایان اعتبار کارت‌ها به رانندگان هشدار داده می‌شود با مراجعه به موقع برای تمدید کارت اقدام کنند.

وی با اشاره به اهمیت وصول حق بیمه رانندگان بدهکار و ضرورت همکاری با تامین اجتماعی استان گفت: به لحاظ اینکه رانندگان با خطرات و حوادث احتمالی جاده مواجه هستند سعی داریم تا این قشر زحمتکش را برای پرداخت به موقع حق بیمه خود و بدهی‌های معوق ترغیب کنیم تا همواره از خدمات و تسهیلات بیمه‌ای در مواقع نیاز بهره‌مند شوند.