اصفهان - سخنگوی شورای شهر اصفهان با اشاره به اینکه سهم مترو در بودجه 96 شهرداری اصفهان 508 میلیارد تومان برآورد شده است، گفت: این اعتبار ۲۳.۵ درصد از بودجه عمرانی شهرداری را شامل میشود.

به گزارش مرور نیوز، ندا واشیانی پور ظهر یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه در یکصد و شصت و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان بودجه 96 شهرداری مورد بررسی نهایی قرار گرفت، اظهار داشت: این بودجه با 17 رای از 20 رای اعضای شورای شهر اصفهان مصوب شد.

وی با اشاره به اینکه همه مولفه‌های برنامه 1400 شهرداری اصفهان در بودجه 96 شهرداری اصفهان لحاظ شده است، ابراز داشت: باید توجه داشته باشیم که برای تدوین بودجه سال 96 شهرداری اصفهان یک هزار و 910 ساعت کار کارشناسی انجام شده است.

سخنگوی شورای شهر اصفهان با اشاره به اینکه اولویت بندی پروژه‌های بزرگ عمرانی شهر اصفهان در بودجه 96 به خوبی رعایت شده است، تصریح کرد: همچنین تمرکز بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام و شاخص، کاهش وابستگی شهرداری به درآمدهای ساختمانی، استفاده از ظرفیت درآمدهای سیاستی مانند اوراق مشارکت، افزایش سهم مشارکت در توسعه شهر با تعریف پروژه‌های مشارکتی از دیگر بندهای بودجه 96 شهرداری اصفهان است.

وی با اشاره به اینکه بودجه 96 شهرداری با اعتبار دو هزار و 750 میلیارد تومان مصوب شد، بیان داشت: 34 درصد از این بودجه جاری و 66 درصد نیز عمرانی تعریف شده است.

واشیانی‌پور با اشاره به اینکه سهم قطار شهری در بودجه 96 شهرداری اصفهان 508 میلیارد تومان برآورد شده است، تصریح کرد: این اعتبار ۲۳.۵ درصد از بودجه عمرانی شهرداری اصفهان را شامل می‌شود.

 

۱۷۳ میلیارد تومان برای خرید و بازسازی اتوبوس‌های شهری

وی همچنین به بودجه 173 میلیارد تومانی حمل و نقل عمومی از بودجه 96 شهرداری اصفهان اشاره کرد و گفت: خرید اتوبوس جدید، بازسازی ناوگان، احداث مسیر و ایستگاه‌های اتوبوس‌های معمولی و تندرو در قالب این اعتبار تعریف شده است.

سحنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بودجه 365 میلیارد و 100 میلیون تومانی شبکه معابر در بودجه سال 96 شهرداری اصفهان بیان داشت: این بودجه تملک، بازگشایی گلوگاه‌ها، آسفالت معبر اصلی و فرعی و مناسب سازی معابر را شامل می‌شود.

وی با اشاره به سهم 340 میلیارد و 720 میلیون تومانی فضای سبز در بودجه شهرداری اصفهان نیز ابراز داشت: این بودجه نیز شامل تملک و آزادسازی فضای سبز، شبکه آبیاری و اجرای پروژه‌های انتقال پساب است.

واشیانی‌پور سهم بخش فرهنگی، اجتماعی که شامل تملک و آزادسازی اماکن فرهنگی، احداث اماکن فرهنگی،‌ ساماندهی و بهبود اماکن،‌ رخدادهای اجتماعی مناطق و رخدادهای فرهنگی، اجتماعی شامل جشنواره‌ها و خانه‌های علوم و نمایشگاه‌ها را 192 میلیارد و 500 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: پروژه‌های مطالعاتی و تحقیقاتی نیز مجموعاً 10 میلیارد تومان مصوب شده است که شامل مرکز خلاقیت و فناوری‌های نوین و طرح‌های ویژه شهرسازی، طرح ارزیابی شاخص‌های توسعه شهری و شهرداری و پروژه‌های مطالعاتی و تحقیقاتی است.

وی اعتبارات عمرانی پویش مردمی ترافیک را یک میلیارد تومان،‌ احداث مسیر دوچرخه را 50 میلیارد و 400 میلیون تومان، زیباسازی مناطق و زیباسازی ورودی شهر را 29 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: برای احداث سرویس‌های بهداشتی شش میلیارد و 300 میلیون تومان مصوب شده است.