رئیس اداره پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش استان اردبیل از اجرای طرح ملی کاهش و کنترل آسیبهای اجتماعی در مدارس خبر داد و گفت: آسیبهای اجتماعی مدارس اردبیل شناسایی و اولویت‌بندی می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، نادر صاحب ظهر امروز در نشست کاهش و کنترل آسیبهای اجتماعی در مدارس شهرستان نیر اظهار داشت:‌ توانمندسازی مدرسه محور بهترین راه حل برای کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی است که باید در این زمینه اقدامات لازم و اساسی به کار گرفته شود.

وی با تاکید بر هم افزایی دستگاه‌های اجرایی شهرستان نیر در کنترل و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی بیان کرد: برای اینکه کشور ما آینده روشنی داشته باشد باید دانش‌آموزان از حیث روحی، جسمی، اخلاقی و رفتاری سالم داشته باشیم که این امر در کنار مسائل آموزشی در مدارس مد نظر قرار می‌گیرد.

رئیس اداره پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش استان اردبیل از اجرای طرح ملی کاهش و کنترل آسیبهای اجتماعی در مدارس شهرستان نیر خبر داد و گفت: این طرح با هماهنگی‌های لازم با مسئولان آموزش و پرورش این شهرستان و در راستای کاهش آسیبهای اجتماعی در بین دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان نیر نیز در این نشست با اشاره به راههای ارتقای مهارتهای اجتماعی دانش آموزان گفت: ریشه اغلب آسیب‌پذیریهای اجتماعی دانش‌آموزان عدم آشنایی کافی آنها با مهارتهای اجتماعی بوده به طوری که نقطه کوری در رشد شخصیت دلخواه و اجتماعی جوانان وجود دارد و آن این است که متاسفانه جوانان امروز خود را نشناخته‌اند و خود را باور ندارند.

یوسف احمدی توجه به مهارتهای اجتماعی در برنامه‌ریزی درسی، آموزش مهارتهای زندگی نظیر دوست‌یابی و خودشناسی و کشف خود در محتوای آموزشی، تقویت عزت نفس و احترام دانش‌آموزان توسط معلم، تقویت ارزشهای دینی دانش‌آموزان توسط معلمان و تقویت ارزشهای دینی در خانواده را از راههای ارتقای مهارتهای اجتماعی دانش‌آموزان عنوان کرد.

وی با اشاره به برنامه‌های مدارس شهرستان و اجرای برنامه‌ها در راستای بهبود وضعیت روحی و روانی دانش‌آموزان اظهار کرد: باید تلاش شود تا در کنار برنامه‌های آموزشی مدارس، برنامه‌هایی در راستای تقویت روحی و روانی دانش‌آموزان و مهارتهای مختلف در بین آنها نیز در مدارس شهرستان توسعه و تداوم یابد.