استاندار لرستان گفت: فاز نخست کارخانه لاستیک‌سازی خرم‌آباد بهمن‌ماه سال 97 به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش مرور نیوز، هوشنگ بازوند عصر امروز در حاشیه بازدید از روند اجرایی احداث پروژه لاستیک‌سازی خرم‌آباد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از درخواست‌های استان از هیئت دولت در سال 93 بحث زیرساخت‌های صنعتی بود چراکه این اعتقاد وجود دارد که باید یک سری پروژه‌های بزرگ در استان آورده تا پروژه‌های کوچک‌تری نیز پیوست شود.

وی افزود: یکی از این پروژه‌ها بحث کارخانه 52 هزار تنی لاستیک بود که باید سرمایه‌گذار بخش خصوصی با ایدرو مشارکت می‌کرد، در روز نخست بنا شد 20 درصد ایدرو و 80 درصد سرمایه‌گذار بخش خصوصی لحاظ کند که چندین سرمایه‌گذار مراجعه کردند و درنهایت یک سرمایه‌گذار از تبریز 81 درصد سهام را برداشته و 19 درصد هم شرکت ایدرو لحاظ کردند.

استاندار لرستان عنوان کرد: از طرفی صندوق توسعه ملی اعلام کرد اگر شریک بخش خصوصی بیشتر از 19 درصد باشد نمی‌توانیم از صندوق پرداختی به این پروژه‌ها داشته باشیم که خوشبختانه این موضوع نیز حل‌وفصل شد.

وی بیان کرد: اجرای این پروژه با مشکل زمین روبه‌رو شد که پروسه طولانی طی شد ولی الآن قراردادی برای تسطیح زمین با مبلغ 15 میلیارد تومان بسته‌شده است.

بازوند بابیان اینکه حجم سرمایه‌گذاری این پروژه هزار و 300 میلیارد تومان است تصریح کرد: بنا است22 بهمن‌ماه سال 97 فاز نخست این پروژه به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه با بهره‌برداری این پروژه هزار و 300 نفر اشتغال‌زایی ایجاد می‌شود گفت: این پروژه با مشکلاتی ازجمله آب و برق مواجه بود که مشکل برق برطرف و برای آب نیز از تخصیص صنعتی انتقال آب کاکارضا لحاظ شده است.