رئیس سازمان جهاد کشاورزی ‌بوشهر گفت: در جریان سیل اخیر در استان ‌۵۳ میلیارد تومان به زیرساخت‌های کشاورزی اعم از اراضی زارعی، باغی، دام و طیور خسارت وارد شد.

به گزارش مرور نیوز، محمدتقی منوچهری بعدازظهر امروز در نشست بررسی مشکلات کشاورزان و دامداران استان بوشهر با بیان اینکه بارندگی در استان بوشهر تا 400 میلیمتر ثبت شد اظهار داشت: کمترین بارندگی در شهرستان دیلم با 25 میلیمتر و بیشترین بارش باران در شهرستان جم با 400 میلیمتر ثبت شد.

وی با بیان اینکه اراضی کشاورزی و دامی 8 شهرستان استان بوشهر تحت تاثیر بارندگی قرار گرفت تصریح کرد: در این بحران بیش از 53 میلیارد تومان به بخش و زیرساخت‌های کشاورزی اعم از اراضی زارعی، باغی، دام و طیور خسارت وارد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه هنوز بخش عمده‌ای از اراضی کشاورزی استان بوشهر زیر آب است خاطر نشان کرد: برآورد خسارت این اراضی پس از تخلیه آبها امکان پذیر است.

منوچهری با اشاره به تخریب 2500 هکتار سیل‌بندهای نخیلات دیم استان بوشهر گفت: در این بحران 720 راس دام تلف شد و این در حالی است که خسارت دامداری‌های سنتی و گلخانه‌ها ارزیابی نشده است.

وی از تخریب تاسیسات و موتورخانه‌های سیستم آبیاری تحت فشار خبرداد و افزود: محصولات بیش از 5 هزار و 150 هکتار از اراضی استان بوشهر در جریان این سیل از بین رفت و بیش از 14 میلیارد تومان خسارت به کشاورزان وارد آمد.