معاون گردشگری استان تهران از تخفیف 40 درصدی مراکز اقامتی در تعطیلات نوروز و همچنین تخفیف 20 درصدی سفره‌خانه‌های سنتی و مراکز پذیرایی به این مناسبت خبر داد.

به گزارش مرور نیوز ، علی رفیعی در نشست خبری که روز یکشنبه (اول اسفندماه) در باغ موزه قصر برگزار شد، با ارائه گزارشی درباره‌ی برنامه‌های نوروزی ستاد هماهنگی خدمات سفر استان تهران اظهار کرد: مراکز اقامتی رسمی و غیررسمی این استان برای اسکان ثابتِ 30 هزار و 350 نفر آمادگی دارند که اقامتگاه‌های رسمی برای تعطیلات نوروزی با توجه به حجم پایین مسافرپذیری در آن روزها، 40 درصد تخفیف درنظر گرفته‌اند.

به گفته‌ او، 1700 کلاس درس نیز برای اسکان مسافران درنظر گرفته شده که در کنار اقامتگاه‌های رسمی مانند هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، آماده‌ اسکان مسافران نوروزی هستند.

رفیعی افزود: سوله‌هایی نیز برای مواقع بحرانی درنظر گرفته شده که در صورت افزایش حجم مسافر، سرریز آن‌ها به این اماکن که مجهز به امکانات اولیه اسکان است، هدایت خواهند شد.

او با اشاره به آغاز فعالیت رسمی ستاد هماهنگی خدمات سفر برای نوروز از حدود یک و نیم ماه پیش به دنبال ابلاغ دستور وزارت کشور و هیات وزیران، اظهار کرد: سیاست‌گذاری‌ها در بخش‌های اسکان، امداد، بهداشت، انتظامی، قضایی و اطلاع‌رسانی آغاز شده و قرار است کیوسک‌های اطلاع‌رسانی و پایگاه‌های امداد خودرو نیز در طول تعطیلات نوروزی ایجاد شود. همچنین پیش‌بینی شده 3 میلیون نسخه بروشور اطلاع‌رسانی چاپ و در اختیار مسافران این استان قرار داده شود.

معاون گردشگری استان تهران همچنین به فعالیت 934 ناظر که از سوی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اداره تعزیرات، سازمان صنعت، معدن و تجارت و دانشگاه علوم پزشکی بازرسی‌های نوروزی را انجام می‌دهند، اشاره کرد و در ادامه گفت: در تعطیلات موزه‌ها فعالیت دائمی خواهند داشت. 200 سفره هفت سین در مبادی ورودی و امکان عمومی برپا می‌شود. چهار نمایشگاه دائمی صنایع دستی و سوغات نیز برگزار خواهد شد و 25 نقطه نیز برای برپایی نمایشگاه‌های ارزاق درنظر گرفته شده است.

وی گفت: کمبودهای مربوط به سرویس‌های بهداشتی در 16 شهرستان تهران احصاء شده که مطابق آن برای رفع این ناقصی اقدام می‌شود.

رفیعی همچنین یادآور شد: در صورت رفع مشکل شماره‌گذاری اتوبوس دو طبقه گردشگری، تور تهران قدیم و بزرگ در نوروز اجرا می‌شود. علاوه‌بر این برای استان تهران که به همراه مازندارن، البرز، قم و گیلان منطقه دو گردشگری را تشکیل داده‌اند، تورهای یک تا 4 روزه طراحی شده که با همکاری شهرداری در پایان هفته‌ها برای شهروندان تهرانی و در تعطیلات نوروز برای مسافران این مناطق اجرا خواهد شد. بسته این تورها در مبادی ورودی و خروجی شهر در اختیار گردشگران قرار داده می‌شود.

معاون گردشگری همچنین با اشاره به برگزاری جلسه نهایی ستاد هماهنگی خدمات سفر استان تهران با حضور استاندار در هفته آینده برای آخرین جمع‌بندی‌ها درباره‌ی نوروز ۹۶، اظهار کرد: شماره 09669 همچنان برای دریافت پیشنهادها، شکایت‌ها و انتقادهای گردشگران در تعطیلات نوروزی فعال است.