مسؤول هلال‌احمر لارستان با اشاره به اینکه در بارندگی اخیر به 954 خانوار امدادرسانی صورت گرفت، گفت: نیروهای امدادگر متناسب با نیاز همشهریان اقدام به توزیع نایلون، پتو و اقلام غذایی سالم می‌کردند.

به گزارش مرور نیوز حمیدرضا رشیدی؛ با ابراز خرسندی از نزول مناسب باران رحمت الهی در این شهرستان اظهار داشت: باران اخیر باعث آب‌گرفتگی و سیلابی شدن معابر و رودخانه‌ها و همچنین بروز برخی حوادث ناشی از آن شد.

وی افزود: نیروهای امدادی هلال‌احمر لارستان بنا به وظیفه قانونی و انسان‌دوستانه خود در حد نیرو، امکانات و همکاری ارگان‌های همکار در این شهرستان اقدام به یاری‌رسانی به آسیب‌دیده‌ها کردند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر لارستان با اشاره به اینکه در بارندگی اخیر به 954 خانوار امدادرسانی صورت گرفت، تصریح کرد: نیروهای امدادگر متناسب با نیاز همشهریان اقدام به توزیع نایلون، پتو و اقلام غذایی سالم می‌کردند.

وی از نجات دو خودروی عشایری گرفتار در سیلاب خبر داد و یادآور شد: در حوادث سعی شد با بهره‌گیری از ظرفیت ارگان‌های مختلف مانند دانشکده علوم پزشکی، امور عشایر، دامپزشکی و غیره کار امدادرسانی‌ها را تسریع کنیم که یک نمونه آن استفاده از 79 خودرو امدادی و کمک‌دار بود.

رشیدی بیان کرد: در جریان بارندگی گذشته، 224 نفر روز امدادگر از اعضای جمعیت هلال‌احمر لارستان در کار خدمات‌رسانی به حادثه‌دیدگان مشارکت داشتند.

این مسؤول با اشاره به اینکه در 15 مورد نیروهای امدادی اقدام به تخلیه آب از منازل و معابر کردند، ادامه داد: در طول این مدت، چهار چادر امدادی، 300 تخته پتو، 2 هزار و 500 قوطی کنسرو و 3 هزار کیلو پلاستیک از طرف هلال‌احمر لارستان بین آسیب‌دیدگان توزیع شده است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر لارستان بابیان اینکه تا چند روز آینده کارشناسان این نهاد با بازدید از مناطق آسیب‌دیده شهری، روستایی و عشایری اقلام موردنیاز اولیه را در اختیار حادثه‌دیدگان قرار خواهند داد، گفت: به شهروندان توصیه می‌شود برای آمادگی در برابر حوادث احتمالی و جلوگیری از بروز اتفاقات مشابه اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.