‌استاندار لرستان از راه‌اندازی فاز اول کارخانه لاستیک سازی استان در بهمن 97 خبر داد.

‌به گزارش مرور نیوز، مهندس هوشنگ بازوند در حاشیه بازدید از روند اجرایی احداث پروژه لاستیک‌سازی خرم‌آباد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از مصوبات سفر هیات دولت در سال 93 به استان ایجاد زیرساخت‌های صنعتی بوده است، افزود: باید در استان یک سری پروژه‌های بزرگ راه‌اندازی شود تا پروژه‌های کوچک نیز تحت پوشش قرار گیرد.


وی اضافه کرد: پروژه لاستیک سازی خرم‌آباد یکی از این پروژه‌هاست که باید سرمایه‌گذار بخش خصوصی با ‌ایدرو مشارکت می‌کرد که بنا شد 19 درصد را ایدرو و ٨۱ درصد باقی مانده را سرمایه گذار بخش خصوصی تقبل کند.

استاندار گفت: در حال حاضر یک سرمایه‌گذار تبریزی 81 درصد را برداشته و 19 درصد هم برای شرکت ایدرو لحاظ شده است.

بازوند با تاکید براینکه اختصاص 19 درصد این کارخانه به شرکت ایدرو به این خاطر بوده که صندوق توسعه ملی اعلام کرده چنانچه شریک بخش خصوصی بیش از 19 درصد کارخانه را ببرد نمی توان از صندوق اعتباری به این پروژه پرداخت شود، تصریح کرد: این کارخانه ظرفیت تولید 52هزار تن لاستیک با 1300 فرصت شغلی را دارد.

وی ادامه داد: حجم سرمایه‌گذاری این پروژه 1300 میلیارد تومان است که بناست فناوری و تکنولوژی آن از کشور فنلاند تامین شود.

نماینده عالی دولت در استان یادآورشد: طولانی شدن روند عملیات اجرایی این پروژه بخاطر مشکل زمین بود که هم‌اکنون برای تسطیح زمین که 60 هکتار است 15 میلیارد تومان عقد قرار داد شده است.

وی خاطرنشان کرد: مشکل برق این پروژه برطرف شده و آب مورد نیاز آن از کاکارضا تامین خواهد شد.

بازوند در ادامه با اشاره به افزایش تعداد پروازهای فرودگاه خرم‌آباد گفت: ظرف هفته آینده پروازهای شرکت هواپیمایی ایران ایر در نوبت عصر آغاز می‌شود.