رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گفت: از اول اسفند ماه طرح الزام استفاده از سیستم سپهتن برای اتوبوس های مسافربری برون شهری در جاده ها اجرا شد.

به گزارش مرور نیوز، سرهنگ حسین پورقیصری اظهار داشت: از اول اسفند ماه همزمان با سراسر کشور طرح الزام استفاده از سیستم سپهتن برای اتوبوس های مسافربری برون شهری در جاده های استان اصفهان اجرا شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون تمامی جاده های استان به سیستم سپهتن مجهز شده اند افزود: هوشمندی سپهتن بالاتر از سیستم GPS است که در ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده می شود.

این مقام مسئول عنوان داشت: در حال حاضر الزام استفاده از این سیستم برای اتوبوس های مسافربری بوده و می بایست از آن استفاده کنند و در صورت عدم بکارگیری آن برابر قانون با رانندگان این گونه خودروها برخورد می شود.

سرهنگ پورقیصری با بیان اینکه پلیس حساسیت ویژه ای روی اتوبوس های مسافربری دارد گفت: از آنجا که جان بیش از 40 نفر مسافر در دستان رانندگان اتوبوس های مسافربری است به همین دلیل تخلفات این ناوگان با شدت و حساسیت ویژه ای زیر ذره بین ماموران پلیس راه استان قرار دارد.

وی افزود: با توجه به نزدیکی به ایام نوروز و حجم گسترده مسافرت ها به وسیله اتوبوس ها طرح باز آموزی رانندگان و مدیران فنی اتوبوس های مسافربری برای پیشگیری از بروز تخلفات حادثه ساز و تصادفات در این ناوگان از یک هفته گذشته آغاز شده و تا زمان طرح نوروزی ادامه دارد.

این مقام انتظامی اظهار داشت: همچنین در اجرای طرح نوروزی تیم های نامحسوس به عنوان مسافر در اتوبوس های مسافربری مسقر شده و تخلفات رانندگان اتوبوس ها را ثبت می کنند.

وی بیان داشت: علاوه بر این، سامانه 110120 نیز مانند قبل فعال بوده و مسافران می توانند هر زمان که تخلفی از سوی رانندگان اتوبوس ها مشاهده کردند کد تخلف را به همراه شماره پلاک اتوبوس و محل وقوع تخلف به این سامانه پیامک نمایند که بلافاصله ماموران، در اولین پاسگاه پلیس راه جلوی آن را گرفته و با وی برخورد قانونی خواهند کرد.