رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کاشان گفت: سرای عامری ها از سوی پایگاه اطلاع رسانی تریپ ادوایزر به عنوان ششمین اقامتگاه برتر در خاورمیانه معرفی شد.

به گزارش مرور نیوز، محسن جاوری اظهار کرد: این هتل سرا برای دومین سال متوالی است که از سوی این وب سایت معتبر، عنوان برتر را کسب کرده است.

وی افزود: هتل سرای عامری ها سال گذشته میلادی از نظر وب سایت تریپ ادوایزر در رده 21 قرار داشت.

وی با بیان اینکه هتل سرای عامری سال گذشته میلادی از نظر وب سایت تریپ ادوایزر در رده 21 قرار داشت، افزود: امسال (2017 میلادی) در این وب سایت، هتل سرای عامری‌ها به عنوان یکی از 25 اقامتگاه برتر خاورمیانه انتخاب شد و با 15 پله صعود نسبت به پارسال در رتبه ششم جای گرفت.

جاوری خاطرنشان کرد: انتخاب این هتل سرا به عنوان یکی از هتل سراهای برتر خاورمیانه بیانگر شایستگی کاشان و مدیریت این خانه تاریخی است که توانسته محیطی بسیار عالی را برای مسافران و به ویژه گردشگران خارجی که کمال رضایت دارند، فراهم کند.

پایگاه اطلاع رسانی تریپ ادوایزر (Tripadvisor) متخصص در امور گردشگری و اقامتی با نظر مشاوران خود هر سال زیباترین و بهترین هتل های جهان را از نگاه مسافران انتخاب، رده بندی و معرفی می کند.

یکی از زیباترین خانه های تاریخی کشور که هم اکنون به عنوان یک مهمانسرای 5 ستاره به روی گردشگران باز است، سرای عامری های کاشان است.

هتل سرای عامری‌ها با معماری بی نظیر خود یکی از دیدنی ترین بناهای تاریخی کاشان است که مسافران می توانند افزون بر اقامتی آرام و بی نظیر، این شاهکار معماری ایرانی را در طول اقامت خود ببینند.

از فضاهای مهم معماری خانه عامری ها که یکی از بزرگترین خانه های تاریخی کاشان محسوب می شود، باید از سرداب، شاه نشین، آینه خانه، هفت دری، هشتی ورودی، ایوان تابستانی و زمستانی، حوض خانه، بهاربند و دو بادگیر آن نام برد.

قدمت این مجموعه تاریخی به دوران زندیه مربوط می شود و در دوران قاجار بناهایی به آن افزوده شده است.

خانه عامریها، دارای بلند ترین بادگیر بین باد گیرهای خانه های تاریخی کاشان است.