مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد از نصب هزار و 100 کنتور هوشمند برق برای نخستین بار در این استان خبرداد.

به گزارش مرور نیوز، داوود راهزادی در حاشیه بازدید از برخی پروژه‌های عمرانی شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد در دوگنبدان اظهار داشت: برای نخستین‌بار یک هزار و 100 کنتور هوشمند برق در قالب طرح ملی فهام در مناطق مختلف استان نصب شد.

وی با برشمردن ویژگی‌های کنتور هوشمند برق، افزود: مدیریت مصرف، کاهش نرخ تلفات و قرائت از راه دور از مهمترین ویژگی‌ها و مزایای نصب کنتور هوشمند در قالب طرح ملی فهام است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد افزود: نصب کنتورهای هوشمند در مدت زمان 60 روز برای مشترکین صورت گرفت و کنتورهای هوشمند نصب شده برای تمامی مشترکین دیماند اولیه و ثانویه بوده است.

وی تعداد مشترکین دیماند در کهگیلویه و بویراحمد را حدود 3 هزار و 200 مشترک عنوان کرد و گفت: درصورت تخصیص دوباره ، آمادگی کامل برای نصب 2 هزار و 100 کنتور هوشمند دیگر نیز از سوی این شرکت وجود دارد.

بهره‌برداری از چهارمین پارک مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد

با حضور مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد بزرگ‌ترین پارک شهرستان باشت با نام پارک مالیاتی با مساحت 20 هزار متر مربع به بهره‌برداری رسید.

محمد علی غفاری در حاشیه این آیین با بیان اینکه فاز نخست این پارک با هفت هزار مترمربع و با اعتباری بیش از دو میلیارد و پانصد میلیون ریال در ورودی شهر باشت افتتاح شد اظهار داشت: فاز دوم این پارک نیز در زمینی به مساحت 13 هزار مترمربع با حضور مسئولان شهرستان کلنگ‌زنی شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در آینده نزدیک و از محل عوارض پرداختی شهروندان اعتبارات لازم برای تکمیل، تجهیز و نصب امکانات ورزشی و رفاهی این پارک تامین می‌شود.

غفاری با بیان اینکه گسترش فرهنگ پرداخت مالیات در جامعه، نیاز به اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی جامع در مورد نتایج و آثار مثبت آن دارد، تاکید کرد: اگر مردم و مودیان مالیاتی بدانند پولی که به عنوان مالیات می‌پردازند صرف عمران و توسعه امکانات رفاهی همان منطقه می‌شود مشارکت بیشتری در پرداخت به موقع مالیات دارند.

وی افزود: تاکنون در استان چهار پارک با نام مالیات افتتاح شده که پیش از این نخستین پارک مالیاتی استان در شهر لیکک به مساحت یک هکتار، دومین پارک مالیاتی استان در شهر سوق به مساحت 5 هزار و 500 مترمربع و سومین پارک مالیاتی استان نیز در شهر دهدشت با مساحت 6 هزار و 800 مترمربع به بهره‌برداری رسیدند.

بازبینی آثار جشنواره استانی تئاتر بچه‌های مسجد در یاسوج آغاز شد

رئیس واحد نمایش حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد از آغاز بازبینی بیش از 14 نمایش شرکت کننده در جشنواره استانی تئاتر بچه‌های مسجد در یاسوج خبر داد.

اکبر آئین گفت: نمایش‌های شرکت کننده در این بخش از جشنواره دارای رنگ و بوی مذهبی هستند که همه آن‌ها توسط نویسندگان، کارگردانان و بازیگران حوزه هنری استان آماده شده‌اند.

وی ابراز کرد: آقایان رضا گشتاسب و مصطفی لاهوتی از هنرمندان شناخته شده استان کهگیلویه و بویراحمد کار داوری و بازبینی این آثار را انجام می‌دهند. بعد از پایان کار بازبینی آثار اولین جشنواره استانی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد 6 و 7 اسفند با حضور کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور در یاسوج برگزار می‌شود.