مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان گفت: میزان خسارت برف اخیر به شبکه برق استان برآورد شد و آمارهای دقیق به زودی اعلام می‌شود.

به گزارش مرور نیوز «جمشید طالبی» در خصوص میزان خسارت برف اخیر به شبکه‌های توزیع برق گیلان گفت: برآورد خسارت‌ها انجام شده است و به‌زودی میزان دقیق خسارت را اعلام خواهیم کرد.

وی افزود: شدت و تداوم برف اخیر بسیار زیاد بود و از همین‌رو به‌علت سیم پارگی‌ها و سقوط درختان بر سیم‌های برق شاهد خاموشی‌هایی در استان بودیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان ادامه داد: بیش از 6 میلیارد تومان به شبکه‌های توزیع برق در برف سنگین اخیر خسارت وارد شده است.

طالبی با اشاره به این‌که بیشتر خاموشی هاب برق در مرکز استان و شهرستان‌های آستانه، سیاهکل و لاهیجان رخ داد، تصریح کرد: با تلاش اکیپ‌های عملیاتی خاموشی برق از 230 هزار مشترک به 53 هزار مشترک تا قطع شدن بارش برف کاهش یافت و این کاری بزرگ از سوی برقکاران استان بود.

مدیر عامل شرکت توزیع برق گیلان با اشاره به این‌که در پی رفع قطعی‌های برق اکیپ‌های عملیاتی در حاشیه شهرها و عمق روستاها نیز تلاشی مضاعف داشتند، گفت:در دهه اخیر گیلان بارش برف‌های سنگین متعددی را تجربه کرده است و انباشتگی خسارت‌ها موجب شده است که بطور شایسته نتوانیم از خاموشی‌های پراکنده برق‌ها در زمان بارش برف جلوگیری کنیم.

طالبی افزود: بیش از نیمی از شبکه‌های برق گیلان بیش از 25 سال عمر دارند و از همین‌رو تعویض پایه‌های فرسوده برق و سیم‌های فرسوده را در اولویت کارهای شرکت توزیع برق آسان قرار داده‌ایم.

وی یادآور شد: علاوه‌بر افزایش تجهیزات استان در مواجهه با بحران‌هایی چون برف باید مشارکت مردم نیز افزایش یابد.