معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان بوشهر گفت: در اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی در 11 ماه امسال با پرداخت 203 میلیارد ریال زمینه اشتغال یک‌هزار و 441 مددجوی کمیته امداد استان بوشهر فراهم شد.

به گزارش مرور نیوز، صمد فرار ظهر امروز در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان بوشهر توانمندسازی مددجویان را از اولویت برنامه‌های این نهاد دانست و اظهار داشت: با توانمندسازی و ایجاد اشتغال، سالانه 10 درصد مددجویان از چرخه پوشش حمایتی کمیته امداد بوشهر خارج می‌شوند.

وی با بیان اینکه سال گذشته یک‌هزار و 500 خانوار تحت پوشش این نهاد از چرخه حمایتی این نهاد خارج شدند تصریح کرد: این افراد با مهارت آموزی و فراهم شدن زمینه اشتغال آنان، به استقلال اقتصادی و معیشتی دست یافتند و از چرخه حمایتی خارج شدند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر با بیان اینکه طرح‌های اشتغال‌زایی بر اساس ظرفیت‌های مناطق اجرا می‌شود گفت: این طرح‌ها در زمینه‌های کشاورزی، دامپروری صنایع دستی، مشاغل فنی و خدماتی است که مددجویان بر اساس ظرفیت‌های مناطق توانمند می‌شوند.

فرار با بیان اینکه خودکفایی مددجویان مورد توجه ویژه کمیته امداد قرار دارد افزود: مهمترین برنامه کمیته امداد توانمند سازی خانواده‌های مددجو برای ایجاد اشتغال و خودکفایی آنها است که فرایند اشتغال مددجویان بر محور شاخص‌های نیازمندی، استعداد سنجی و مشاوره است.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی مددجویان گفت: در 11 ماه امسال با پرداخت 203 میلیارد ریال زمینه اشتغال یک‌هزار و 441 مددجوی کمیته امداد استان بوشهر فراهم شد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر با اشاره به اینکه اعتبارات طرح‌‌های اشتغال‌زایی مددجویان از طریق پرداخت تسهیلات کم بهره تامین می‌شود گفت: تسهیلات بانکی برای اشتغال زایی مددجویان زیر پوشش کمیته امداد از محل منابع بانکی، تلفیقی و امداد،بین 50 میلیون ریال تا 450 میلیون ریال پرداخت می‌شود.

فرار با بیان اینکه از اعتبارات یاد شده 38 میلیارد ریال آن از منابع اعتباری امداد استان بوشهر پرداخت شده است تصریح کرد: با پرداخت تسهیلات از این منبع زمینه اشتغال 241 نفر از مددجویان فراهم شده است.

وی از پرداخت 158 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی از منابع بانکی به مددجویان خبرداد و گفت: با این تسهیلات اشتغال یک‌هزار و 178 نفر از مددجویان فراهم شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر با اشاره به پرداخت تسهیلات از منابع تلفیقی برای اشتغال مددجویان خاطر نشان کرد: از این محل6.8 میلیارد ریال پرداخت شده که 22 فرصت شغلی در بخش‌های مختلف ایجاد شد.