کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: روز جمعه وزش باد در نواحی مرکزی استان از سمت جنوب غرب شدید با سرعتی حدود 50 تا 70 کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی شده که سبب گرد و خاک و افزایش دمای شبانه می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، علی ملاشاهی اظهار داشت: براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های هواشناسی در 3 روز آینده جوی آرام و پایدار در سطح استان حاکم بوده و آسمان در اکثر نقاط صاف تا قسمتی ابری خواهد بود.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از امروز تا پایان هفته افزایش تدریجی دما شامل 6 تا 8 درجه در نیمه شمالی استان و 2 تا 4 درجه در نیمه جنوبی استان را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: از بعد از ظهر روز پنجشنبه افزایش ابر را در سطح استان شاهد خواهیم بود و از پنجشنبه شب تا یکشنبه هفته آینده به تناوب در سطح استان شرایط برای رگبار ملایم تا متوسط باران، گاهی رعد و برق و وزش باد مهیا است.

ملاشاهی عنوان کرد: روز جمعه وزش باد در زاهدان و دیگر نقاط نواحی مرکزی استان از سمت جنوب غرب شدید با سرعتی حدود 50 تا 70 کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی شده که سبب گرد و خاک و افزایش دمای شبانه می‌شود.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه دریای عمان از فردا بعد از ظهر تا صبح پنجشنبه نسبتاً مواج است، گفت: با تقویت جریانات مرطوب جنوبی و فعالیت سامانه بارشی، از پنجشنبه شب تا یکشنبه هفته آینده به تناوب در سطح استان شرایط برای رگبار ملایم تا متوسط باران، گاهی رعد و برق و وزش باد مهیا است.

وی افزود: در این مدت تمرکز بارش‌ها در شهرستان‌های زاهدان، میرجاوه، خاش، ایرانشهر، دلگان، بزمان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، سراوان، سیب و سوران و مهرستان است. روز جمعه در برخی نقاط نواحی مرکزی و شنبه هفته آینده در جنوب و جنوب شرق استان احتمال جاری شدن روان‌آب و سیلابی شدن موقتی مسیل‌ها وجود دارد.