مدیر تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: سالانه افزون بر 25 هزار نمازجماعت در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش مرور نیوز از مشهد،علی امینی گازار در حاشیه برگزاری آزمون مکبران حرم مطهر رضوی، گفت: برگزاری نماز جماعت یکی از  باسابقه‌ترین فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی در اماکن متبرکه رضوی است.

وی تصریح کرد: اقامه نماز جماعت در اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی سابقه دیرینه دارد، یکی از ارکان برگزاری نماز جماعت که باعث شکوه و هماهنگی این نماز می­شود، مکبرینی هستند که در اقامه نماز جماعت همکاری می­کنند.

امینی با بیان این مطلب که سالیانه در اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی افزون بر 25 هزار نوبت اقامه نماز جماعت صورت می­گیرد، افزود: در فصول مختلف سال و مناسبت‌های ویژه با توجه به حضور حداکثری زائران، اقامه نماز جماعت متناسب با کثرت زائران تغییر می­کند، به طوری که در زمستان که شرایط جوی خاصی حاکم است، به طور معمول13 نماز در نوبت صبح،  24 نماز در نوبت ظهر و عصر و 21 نماز در نوبت مغرب و عشاء در حرم مطهر رضوی اقامه می‌شود.

مدیر تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی همچنین در ادامه تصریح کرد: در فصول گرم مثل بهار و تابستان که شرایط جوی مساعد است 18 نماز در نوبت صبح، 25 تا 30 نماز در نوبت ظهر و عصر و بیش از 25 نماز در نوبت مغرب و عشاء در اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.

وی درباره آزمون مکبران حرم مطهر رضوی گفت: شایسته است مکبرانی که در برنامه اقامه نماز جماعت حرم مطهر رضوی مشارکت دارند، از کیفیت مطلبوبی برخوردار باشند؛ به همین خاطر برای هماهنگی سطح توانمندی و دانش این عزیزان، کلاس‌های آموزش ارتقای مکبری برگزار شده است.

امینی گازار تصریح کرد کرد: 108 نفر از مکبران پس از شرکت در کلاس‌های آموزشی در آزمون مرتبط با مسائل شرعی نماز، اموراعتقادی و اخلاقی شرکت کردند که نتیجه آن، کشف نقاط قوت و ضعف این عزیزان است تا برای رفع نواقص و تقویت نقاط قوت، برنامه‌ریز‌ی‌های لازم انجام شود.  

مدیر تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی تاکید کرد: هدف نهایی از برگزاری کلاس‌های ارتقای مکبرین، اجرای نیکو و پسندیده مکبران در نمازهای جماعت حرم مطهر رضوی است.