رئیس کانون وکلای دادگستری خراسان گفت: برای اینکه جرم را در مناطق حساس وحادثه خیز حاشیه شهرمشهد کم کنیم آموزش مسائل حقوقی را به دانش آموزان مدارس می دهیم

به گزارش مرور نیوز از مشهد،مسعود خراشادی‌زاده به مناسبت فرا رسیدن هفتم اسفند سالروز تاسیس و استقلال کانون وکلای دادگستری در نشست با اصحاب رسانه اظهارکرد: از اول تا هفتم اسفند ماه به نام هفته کانون وکلای دادگستری نامگذاری شده، کانون وکیل های دادگستری استان در سال 77 تاسیس شد و 1849 وکیل با مدرک کارشناسی ارشد دارد

وی افزود:398 کارآموز وکالت داریم که سال آینده وارد دوره پایه یک می‌شوند، تعداد وکلای پایه یک خراسان بزرگ شامل 1489 نفر در رضوی 189 نفر در شمالی و 178 نفر در جنوبی هستند.

رئیس کانون وکلای دادگستری خراسان با بیان اینکه معتقدیم که آموزش‌ها باید از سطح کیفی لازم برخوردار باشند گفت: همچنین از افرادی که دارای علم لازم نیستند دستورالعمل اجرایی آمده که استفاده نشود .

وی ادامه داد: هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری هر دو سال انتخاب می‌شوند و این افراد باید دارای سابقه کاری 8 سال به بالا باشند و نباید تخلف درجه 4 به بالا داشته باشند و انتخابات دوره بعدی در فروردین ماه 96 هیئت مدیره جدید انتخاب می‌شوند.

خراشادی با اشاره به اینکه کانون وکلای دادگستری خراسان وظایفی همچون جذب وکیل از طریق آزمون سازمان سنجش را دارد تاکید کرد:در سال 95 از مجموع 3982 نفر شرکت ‌کننده 105 نفر پذیرفته شدند.

وی افزود: در کنار آموزش‌های عمومی، آموزش‌های حرفه‌ای و تخصصی هم به وکیل ها و کارآموزان داده می‌شود و داشتن عدالت، شجاعت، شهامت و فصاحت ویژگی‌های لازم یک وکیل است.

رئیس کانون وکلای دادگستری خراسان خاطرنشان کرد:یکی از خدمات سال جاری ارائه خدمات معاضدت قضایی و وکالت تسخیری برای کسانی است که امکان انتخاب وکیل ندارند و امسال 2418 مراجعه کننده داشتیم که از خدمات معاضدت قضایی استفاده کردند و به همین میزان هم از وکالت تسخیری استفاده کردند.

وی با بیان اینکه طرح وکیل مدرسه با مشارکت 50 وکیل در مدارس اجرا می‌شود عنوان کرد: حقوق شهروندی به دانش‌آموزان آموزش داده می شود و پیشگیری پیش از درمان را انجام می دهند و این طرح در تمامی مدارس پسرانه و دخترانه متوسطه‌های اول و دوم اجرا می‌شود و اولویت اجرای این طرح مدارس حادثه‌خیز همچون مناطق حاشیه شهر می باشد.

خراشادی زاده با اشاره به اینکه همچنین مشابه این خدمات در مناطق 13 گانه شهرداری، بهزیستی، کمیته امداد و غیره انجام می‌شود گفت: یکی از چالش‌ها در مشهد تشکیل دانشکده‌های زیاد است و باید برای فارغ‌التحصیلان آن هم در بخش‌های مختلف حقوقی و وکالت فکری شود و با مشکل اشتغال این گروه مواجه نباشیم و حتی مشکلاتی هم برای برخی وکیل ها است که پروانه خود را تودیع کردند.