مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت: بسته به اعتبارات همین طرح را ادامه خواهیم داد تا سنگ قبور همه شهدا را تعویض کنیم، البته نیاز است که همه مسؤولان به این عرصه ورود پیدا کنند

به گزارش مرور نیوز، داریوش وکیلی در رابطه با طرح تعویض سنگ قبور شهدای گمنام گلستان شهدای اصفهان اظهار کرد: با توجه به اینکه سنگ قبور شهدای گمنام در گلستان شهدا از سالیان قبل در اثر سرما و گرما دچار فرسایش شده بود تصمیم گرفته شد تا با مشارکت شهرداری اصفهان تعویض شود. در همین رابطه فراخوانی زده شد که در نتیجه آن تعدادی طرح و همچنین جملاتی برای نقش بستن بر روی این قبور ارسال و نهایتاً یکی از طرح‌ها انتخاب شد تا برای ساخت سنگ جدید قبور شهدای گمنام گلستان شهدا استفاده شود.

وی خاطر نشان کرد: تا 20 روز آینده این سنگ‌ها بر روی قبور نصب می‌شوند تا طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته برای عید نوروز قبور با سنگ جدید آماده زیارت دوست داران شهدا شود. با توجه به اینکه سالیانی است از نصب سنگ قبور شهدای به خاک سپرده شده در گلستان شهدا می‌گذرد و عوامل آب و هوایی مثل سرما و گرما و یا تأثیرات زمین مثل نشست زمین موجب فرسایش، ترکیدگی و از بین رفتن این سنگ‌ها و جملات حک شده بر روی آن‌ها شده است.

وکیلی ادامه داد: با توجه به این فرسایش به وجود آمده سنگ مزار 400 تن از شهدا با همان نوشتار قبل و بدون تغییر آماده شده است احتمالاً با تلاشی که صورت می‌گیرد بتوانیم تا پایان امسال این سنگ‌ها را تعویض کنیم. بسته به اعتبارات همین طرح را ادامه خواهیم داد تا سنگ قبور همه شهدا را تعویض کنیم، البته نیاز است که همه مسؤولان به این عرصه ورود پیدا کنند تا با تأمین اعتبار کافی این کار را به سرانجام برسانیم و با زیبا و دلپسند شدن این سنگ‌ها نسل جوان گرایش بیشتری به گلستان شهدا پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکهسعی شده عکس شهدا سالم بماند توضیح داد: اما آمادگی داریم تا عکس‌هایی که دچار خرابی شده‌اند برای عید نوروز تعویض کنیم؛ در 22 بهمن پرچم‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی بر قبور شهدا نصب شد و تلاش بر این است که تا عید نوروز دچار مشکلی نشوند و نیاز به تعویض نداشته باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان در بخش دیگر سخنان خود گفت: 22 اسفند را روزی برجسته می‌دانیم چرا که این روز از طرف شورای عالی انقلاب فرهنگی با نام روز شهید نام‌گذاری شده است؛ از اصحاب رسانه تقاضا داریم تا این روز را برجسته کنند تا در ذهن مردم زنده بماند. به دنبال انتقال مفاهیم ارزشی شهید و شهادت به نسل‌های بعد هستیم، چرا که آنچه در وصیت‌نامه شهدا آمده و از ما انتظار دارند حفظ وحدت، اخلاق و تقوای اسلامی، دفاع از ولایت‌فقیه، نماز اول وقت، امربه‌معروف و نهی از منکر، دفاع از مقاومت اسلامی که برگرفته از دستورات قرآن و اهل‌بیت به ویژه قیام امام حسین(ع) است را در دستور کار قرار دهیم.