قزوین- مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین گفت: در استان بیش از 9000 کلاس درس وجود دارد که سیستم گرمایشی 4901 کلاس نیازمند استانداردسازی و نصب سیستم های حرارتی جدید است.

به گزارش مرور نیوز عسگرعلی جوانبخت در خصوص استانداردسازی کلاس های درس استان گفت: برای جلوگیری از هر گونه حادثه در مدارس استان نوسازی و نصب سیستم های جدید در کلاس ها در دستور کار اداره آموزش و پرورش و نوسازی مدارس قرار دارد و در این زمینه تاکنون کارهای خوبی انجام شده است.

وی بیان کرد:در استان قزوین در حال حاضر 9000 کلاس درس وجود دارد که نوسازی و استاندارد سازی سیستم های حرارتی آنها از سه سال قبل آغاز شده است.

۴۹۰۱ کلاس درس در استان قزوین نیازمند استانداردسازی است

جوانبخت تصریح کرد: استانداردسازی سیستم های حرارتی مدارس از سال 92 با تامین اعتبار آغاز شد و تاکنون 2000 کلاس درس با حذف بخارهای نفتی و گازی دارای سیستم مرکزی و شوفاژ شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین یادآورشد: در حال حاضر 4901 کلاس درس نیازمند استانداردسازی است که در صورت تامین اعتبار این طرح اجرایی می شود.

۱۴ میلیارد و 800 میلیون تومان برای استانداردسازی سیستم حرارتی مدارس

جوانبخت گفت: برای استانداردسازی هر کلاس درس و مجهز کردن آن به سیستم حرارت مرکزی هشت میلیون تومان اعتبار نیاز است که تاکنون برای استانداردسازی دو هزار کلاس درس بالغ بر 14 میلیارد و 800 میلیون تومان هزینه شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان تصریح کرد: برای استانداردسازی سیستم حرارتی کلاس های درس باقیمانده 24 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

۴۹۰۱ کلاس درس در استان قزوین نیازمند استانداردسازی است

وی بیان کرد: از سال 84 موضوع ایمن سازی مدارس با جدیت پیگیری شد که در حال حاضر یک سوم مدارس استان تخریبی و نیازمند مقاوم سازی است.

جوانبخت اظهارداشت: در استان قزوین تاکنون 110 مدرسه مقاوم سازی شده است.

وی گفت: در 5 سال آینده با تامین اعتبار لازم تمامی بخاری های نفتی و گازی از کلاس های درس استان قزوین حذف شده و سیستم حرارتی جایگزین آنها خواهد شد.