ایلام-معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام گفت: فعالیت تمامی واحدهای مالی و اعتباری ایلام زیر ذره بین مدیریت استان است.

به گزارش مرور نیوز، حشمت الله عسگری با اشاره به فعالیت های شرکت تعاونی کشاورزی خوشه طلایی مهر امید، اظهار داشت: با توجه به بررسی های بعمل امده، این شرکت تعاونی از شرکت های تحت نظارت سازمان تعاون روستایی ایران است که با هدف توسعه فعالیت های کشاورزی و در قالب تعاونی فراگیر شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه واحد مذکور بانک یا موسسه مالی نبوده و نمی تواند فعالیت های مالی انجام دهد، ابراز داشت: این شرکت می تواند مطابق بند ١١ ماده ٥ اساسنامه شرکتهای تعاونی، بند یک ماده ٧٣ و ماده ٧٥ قانون شرکتهای تعاونی و همچنین اساسنامه این شرکت؛ برای اجرای طرحها و پروژه های اجرایی خود نسبت به اخذ وام و جمع آوری منابع مالی صرفا از اعضای تعاونی خود به منظور تهیه تجهیزات مورد نیاز استفاده کند.

عسگری با اشاره به مشکلات بوجود آمده برای برخی موسسات مالی و اعتباری، گفت: کنترل، دقت نظر و حساسیت ایجاد شده در خصوص فعالیت تمام واحدها و موسسات مالی و اعتباری در استان طبیعی است و بطور جدی در دستور کار مدیریت استان قرار دارد.

وی تاکید کرد: یقینا با هر گونه فعالیت غیر مجاز واحدهای مالی بطور جدی برخورد خواهد شد.