مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهرداری اصفهان گفت: تاکنون 13 بازار روز در شهر اصفهان راه‌اندازی شده است و دو بازار دیگر نیز در منطقه 13 و شهید کشوری اصفهان در دست بهره برداری است.

به گزارش مرور نیوز از اصفهان، کشاورز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به فعالیت 30 ساله  سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهرداری اصفهان مطابق با قوانین شهرداری‌ها و به عنوان زیر مجموعه شهرداری اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر 13 مجموعه در کنار بازار گل و گیاه و بازار گیاهان دارویی تحت نظارت سازمان میوه و تره بار شهرداری اصفهان مدیریت می‌شوند.

کشاورز با اشاره به اینکه برخی از بازارهای روز کوثر ، فضای پارک مناسبی ندارند، اظهارکرد: سعی کردیم برای بازارهای جدید زیرساخت‌های لازم را فراهم کنیم بر این اساس در سال جاری مشکل پارکینگ بازارهای روز کوثر دو، پنج، هفت و 10 برطرف شد.

وی در خصوص روند واگذاری بازارهای روز گذر به پیمانکاران نیز اضافه کرد: باتوجه به اینکه بر اساس قانون بازارهای کوثر از طریق مزایده و به مدت 10 ماه در اختیار بهره برداران قرار می‌گیرند، آئین نامه انضباطی در این زمینه تدوین شد تا به عملکرد بهره‌برداران این بازارها نمره‌دهی شود.

 مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: در همین راستا بهره بردارانی که نمره 80 به بالا کسب کنند قرارداد آنها پس از قیمت گذاری کارشناسان املاک و یا دادگستری تمدید می شود، بازارهای بهره بردارانی که از نمره 40 تا 80 را کسب کنند نیز دوباره به مزایده گذاشته می شود.

وی اضافه کرد:  بهره بردارانی که کمتر از 40 نمره کسب کنند، امکان همکاری با آن ها وجود نخواهد داشت؛ البته فرآیند تمدید قراردادهای 10 ماهه تا 3 دوره متوالی امکان پذیر خواهد بود.

کشاورز با اشاره به اجرای طرح خرید کالای ایرانی نیز ابراز داشت: در قالب این طرح با 40 شرکت تولید کننده داخلی قرار داد بستیم که با استقبال خوب مردم نیز روبرو شدیم.

وی همچنین به تولید یک میلیون کیسه زباله قابل بازیافت برای عرضه در بازارهای روز کوثر اشاره کرد و افزود: در سال جاری نیز برای این طرح یک میلیون قطعه کیسه تولید شده است.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهانتصریح کرد: در حال حاضر تنها برای مواد پروتئینی و میوه کیسه پلاستکی توزیع می‌شود.