رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در اختتامیه سومین سمپوزیوم جوانان اتاق بازرگانی گفت :باید گلوگاه‌ها و موانع صادرات به‌ خوبی شناخته شود تا با رفع این معضلات بتوان پاسخگوی نیاز صادراتی کشور بود و از این طریق به پیشرفت و توسعه کشور کمک کرد.

به گزارش مرور نیوز از اصفهان، سهل‌آبادی اظهار داشت: هدف از برگزاری این سمپوزیوم توسعه هر چه بیشتر صادرات و آشنایی جوانان علاقه‌مند با ساز و کارهای این بخش است.

وی با اشاره به عدم تقاضای کافی برای تولیدات داخلی افزود: اگر بازارهای هدف خارجی برای محصولات ایرانی به‌ خوبی شناسایی شوند می‌توان حضور پررنگ‌تر ایرانیان در عرصه جهانی را مشاهده کرد.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان مهم‌ترین و نخستین گام پیشرفت صادرات را معرفی محصولات ایرانی خواند و بیان کرد: دنیای خارج به محصولات ایرانی علاقه‌مند است و صادرکنندگان ما باید با ارتقای کیفیت محصولات، بهبود فرآیند بسته‌بندی محصولات، بالا بردن خدمات پس از فروش، حمایت از مصرف‌کننده و مواردی از این‌ دست که مورد تقاضای مصرف‌کنندگان خارجی است، توجه ویژه داشته باشند تا توان رقابت با تولیدکنندگان بین‌المللی را داشته باشند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران به مطالعه بیشتر در زمینه گلوگاه‌های صادرات کشور تأکید کرد و اذعان داشت: باید گلوگاه‌ها و موانع صادرات به‌ خوبی شناخته شود تا با رفع این معضلات بتوان پاسخگوی نیاز صادراتی کشور بود و از این طریق به پیشرفت و توسعه کشور کمک کرد.

سهل‌آبادی با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت جوانان در توسعه صادرات گفت: باید به جوانان در همه عرصه‌ها، خصوصاً واردات و صادرات میدان داد و باید در کشور فضایی برای ورود نیروهای جوان و فعال در زمینه صادرات فراهم شود و مشوق‌هایی برای این دسته در نظر گرفته شود تا به توسعه هر چه بیشتر محصولات ایرانی در همه بخش‌ها منجر شود.