رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شهرکرد گفت: شهرکرد عنوان شهرخلاق و رتبه دوم را در سومین دوره جشنواره پایتخت کتاب کسب کرد.

به گزارش مرور نیوز، فرانک کبیری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سومین جشنواره انتخاب پایتخت کتاب ایران و جشنواره عشایر و روستاهای دوستدار کتاب در راستای گسترش فرهنگ کتابخوانی و عمل به تأکیدات راهبردی مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه مطالعه از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در روز سوم اسفندماه برگزار شد که شهرستان شهرکرد حضوری فعال در این جشنواره داشت.

وی افزود: پس از حضور پر شور سال گذشته شهرستان شهرکرد در بین 99 شهر شرکت کننده با 2 شهر فرخشهر و شهرکرد در بخش پایتخت کتاب ایران حائز رتبه چهارم کشور شد و توانست نشان ویژه یونسکو به عنوان شهر دوستدار کتاب را دریافت کند.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شهرکرد بیان کرد: امسال به همت همه دست اندرکاران کوشا استان در راستای گسترش این حرکت فرهنگی شهرکرد پس از بوشهر رتبه دوم در جشنواره انتخاب کتاب و شهر خلاق کتابخوانی دست پیدا کرد.

کبیری خاطرنشان کرد: همچنین شهرکرد برای دومین سال پیاپی به عنوان شهر برگزیده دوستدار کتاب از سوی یونسکو معرفی شد و لوح برگزیده خود را از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد.

وی گفت: در سال جاری پس از راه‌اندازی ستاد تدوین پایتخت کتاب ایران و عشایر و روستاهای دوستدار کتاب، مسئولیت هماهنگی این امور در استان به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان واگذار گردید که از بین شهرستان‌های 9 گانه استان شهرستان‌های شهرکرد، فارسان و بن روستاهای خودشان را برای این جشنواره معرفی کرده‌اند که شهرستان فارسان و بن با دو روستا و شهرکرد با 22 روستا و 37 طرح در این جشنواره شرکت کرده‌اند.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شهرکرد تصریح کرد: روستای دستگرد امامزاده با 17 طرح بیشترین میزان فعالیت را داشته که اعضای انجمن شعر نوای غریب دستگرد امامزاده در این زمینه بسیار فعال بودند.

کبیری ادامه داد: در بخش جشنواره انتخاب کتاب ایران شهرهای شهرکرد، چلگرد، سامان و فارسان وارد رقابت‌ شده‌اند که چلگرد 3 طرح، سامان 3 طرح، فارسان 17طرح و شهرکرد با70 طرح پیشنهادی در این جشنواره شرکت نموده‌اند.

وی گفت: یکی از اهداف این جشنواره ایجاد مشارکت بین دستگاه‌ها و مردم و گسترش فرهنگ مشارکت در بین مردم و دستگاه‌های اجرایی است.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شهرکرد افزود: یکی‌ دیگر از اقدامات انجام شده در این زمینه تشکیل باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان است که پس از برگزاری همایش مدیران فرهنگی کشور در نیشابور و انتخاب شهرکرد به عنوان یکی از 5 شهر شورای سیاست‌گذاری کتابخوانی و انتخاب این شهر به عنوان یکی از 10 شهر پایلوت اجرای این طرح عملیاتی شد.