رزن- فرماندار رزن با تاکید بر اینکه باید روند کنتور گذاری در شهرستان رزن تصحیح شود، افزود:نصب کنتورهای هوشمند باید از چاه هایی که آبدهی آنها بالاست، شروع شود.

به گزارش مرور نیوز، فتحعلی حسینی ظهر چهارشنبه در کارگروه کشاورزی شهرستان رزن با بیان اینکه عمده محصولات کشاورزی تولید شده در شهرستان رزن گندم، جو، سیب زمینی، یونجه و دیگر محصولات باغی و کشاورزی است، گفت: 17 درصد محصولات کشاورزی استان همدان در شهرستان رزن تولید می شود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان رزن دارای رتبه اول اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در استان و کشور است، عنوان کرد: بیش از 96 درصد زمین های آبی شهرستان رزن به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده است.

وی با بیان اینکه اجرای سیستم های جدید و به روز آبیاری با راندمان بالا در دستور کار است، افزود: از 32 هزار هکتار زمین های مستعد انجام طرح آبیاری تحت فشار 31 هزار و 500 هکتار تحت این سیستم آبیاری قرار گرفته است.

فرماندار رزن با تاکید بر اینکه باید روند کنتور گذاری در شهرستان رزن تصحیح شود، افزود: نصب کنتورهای هوشمند باید از چاه هایی که آبدهی آنها بالاست شروع شود این درحالیست که امور آب رزن نصب کنتورهای هوشمند را از چاه هایی آغاز کرده که دارای آبدهی پایینی هستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کنتور گذاری در چاه های مجاز باید به نفع مردم باشد، گفت: امور آب به گونه ای برخورد میکند که موجب نارضایتی مردم شهرستان شده و مردم به دنبال حفر چاه های غیر مجاز برای گریز از نصب کنتور هوشمند هستند.

حسینی با اشاره به مکاتبات و درخواست های صورت گرفته از طریق مدیریت منابع آب استان همدان اظهار داشت: در صورت عدم همکاری منابع آب استان در رابطه با افزایش حجم برداشت آب شهرک گلخانه ای «عمان» از انسداد چاه های غیر مجاز در رزن جلوگیری به عمل خواهد آمد.

وی با تاکید بر اهمیت تامین آب گلخانه روستای «عمان» اظهار داشت: عدم تامین آب این گلخانه عدم همکاری مسئولان شهرستان رزن با منابع آب استان همدان را در پی خواهد داشت.